AML-analytiker till expansiv bank

Ogunsen AB (publ) / Backofficejobb / Stockholm
2023-09-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "AML-analytiker till expansiv bank" (publicerad 2023-09-26) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

SJR tillsätter nu en AML-analytiker till vår kund i Solna. I rollen som AML-analytiker hos vår kund kommer du vara en nyckelperson i bankens arbete mot penningtvätt.

De sitter i fina moderna lokaler, nära Mall of Scandinavia med bra kommunikationer som tunnelbana, buss och pendeltåg. Uppdraget är med start omgående och inledningsvis 6 månader, därefter finns stora möjligheter till förlängning alt. överrekrytering till vår kund.

Vår kund är en svensk bankkoncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet av att hjälpa företag med deras likviditet är vår kund ett naturligt val för många företagare när de behöver en finansieringspartner. Deras vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa.

Publiceringsdatum
2023-09-18

Dina arbetsuppgifter
I rollen som AML-analytiker förväntas du vara ett stöd för organisationen vid åtgärder för att undvika penningtvätt, bedrägerier och finansiering av terrorverksamhet genom att granska och analysera kundkännedomsinformation för nya och befintliga kunder. Du tillhör avdelningen Customer Due Dilingence inom banken, och kommer ha ett nära samarbete med gruppens EDD-specialist samt ingå i Customer Due Dilingence teamet som består idag av 10 personer. Gruppen arbetar med både företags- och privatkunder. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bl.a:

• Hantera nya kundsansökningar med syfte att utföra riskbaserad kundanalys inom processen för KYC

• Hantera ODD och EDD på befintliga kunder

• Vid behov inhämta kompletterade underlag från kund för att kunna uppnå kundkännedom.

• Hantera generella frågor som inkommer till AML-funktionens mailbox

• Undersökning och hantering av AML-ärenden eller bedrägerier

Vem söker vi?

Vi söker efter dig som har tidigare erfarenhet av KYC/AML från bank samt dig som tidigare hanterat ODD och EDD processer. Vi ser gärna att du har en högskoleexamen med ekonomisk eller juridisk inriktning eller motsvarande och du kommunicerar flytande på svenska och engelska.

Vi söker dig som är driven och vill vara del av att bygga upp något, samt är orädd att ta dig an nya uppgifter. Du har en god förmåga att ta till dig nya kunskaper och kommer gärna med initiativ och idéer samt bidrar till teamet med din positiva och arbetsamma attityd. Vidare är du analytiskt lagd och kan bearbeta och analysera information för att identifiera avvikande uppgifter eller riskdrivande faktorer. I den här rollen behöver du kunna fatta snabba beslut och agera om du upptäcker ett avvikande eller misstänkt kundbeteende. Du har hög integritet och bra förståelse på vad som innebär att arbeta med sekretessbelagd information. Det är mycket viktigt att du är kommunikativ och kan förmedla information till olika delar av organisationen på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Vidare är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande, och trivs i en organisation med högt tempo där mycket händer.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Atena Vinogradova. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-10-11.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Atena Vinogradova
atena.vinogradova@sjr.se

Jobbnummer
8119302

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):