Ambitiös ekonomiassistent till Jollyroom

Jollyroom AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg, Mölndal, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Norden. Vi servar idag fler än 800 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 30 000 kvm stora lager, med över 45 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 180 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Vi skall ge nordiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Vi söker en noggrann och ambitiös ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning. Du kommer att ingå i ett team på 7 personer och rapportera till redovisningschefen på Jollyroom.

Arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring
• Scanning och ankomstregistrering av inkommande leverantörsfakturor
• Verifiering och optimering av leverantörsfakturor i Readsoft
• Förkontering av omkostnadsfakturor
• Administration av attestflöde och behörigheter
• Uppföljning av påminnelser och avstämning utav kontoutdrag för leverantörsreskontran
• Avstämning av samtliga bankkonton och clearing konton för in- och utbetalningar
• Balansavstämningar
• Interna och externa rapporter
• Delta i månadsbokslut
• Arkivering, posthantering och övriga administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen

Vi söker dig som har:
• Gymnasiekompetens och goda betyg
• Minst 1-3 års erfarenhet av bokföring och administration
• Grundläggande kunskaper inom redovisning
• Erfarenhet av elektronisk fakturahantering
• Goda kunskaper i Excel
• IT-vana - meriterande med vana från större ekonomisystem t.ex. SAP

Som person är du noggrann, strukturerad, energisk och nyfiken på att lära dig nya arbetsuppgifter.

Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder dig:
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
• Karriärmöjligheter
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Friskvårdsbidrag
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg, ansökan och kontakt:
• Start: Snarast möjligt
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Placering: Hisings Kärra, Göteborg
• Kontakt & frågor: HR generalist Nicole Berger via nicole.berger@jollyroom.se
• Observera att det är obligatoriskt att bifoga dina gymnasiebetyg i ansökan.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Publiceringsdatum
2017-03-31

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jollyroom AB

Adress
Jollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Hisings Kärra

Kontorsadress
Tagenevägen 58

Jobbnummer
3410759

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jollyroom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: