Aleris söker Verksamhetschef till Elisabethsjukhuset
Aleris Elisabethsjukhuset / Undersköterskejobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aleris Elisabethsjukhuset i Uppsala,
Bollnäs eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-05-11FöretagetAleris är ett privat vård- och omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom sjukvård, äldreomsorg och psykisk hälsa i Sverige, Norge och Danmark. Aleris ägs av Investor, har cirka 9 000 medarbetare och omsätter närmare 7 miljarder kronor.
Aleris Specialistvård:
Erbjuder mottagnings - och operationsverksamhet inom bland annat ortopedi, gynekologi, urologi, kardiologi och kirurgi på ett flertal platser i Sverige såsom Stockholm, Uppsala, Göteborg, Ängelholm, Kristianstad och Motala. I Stockholm finns Aleris Specialistvård i Täby, Järva, Handen, Nacka samt på Sabbatsberg i centrala Stockholm där även bröstmottagning, överviktsklinik och ögonklinken Europakliniken finns.
Aleris Elisabethsjukhuset tar emot patienter från hela landet till vård av ortopediska besvär. Hit kommer patienter från hela landet för axel-, armbågs-, hand-, knä- och fotkirurgi, samt höftartroskopi. Verksamheten genomsyras av ett starkt engagemang och ett ständigt pågående arbete för förbättrad kvalitet inom alla områden. Det medicinska kvalitetsarbetet är av mycket hög klass och följs upp löpande genom bland annat rapportering till nationella kvalitetsregister.
VERKSAMHETSCHEF ALERIS ELISABETHSJUKHUSET
Dina arbetsuppgifterVi erbjuder dig ett utmanande och utvecklande arbete, där verksamhets- och kvalitetsutveckling har en central roll. Du har det övergripande ansvaret för ekonomi och personal samt att leda och utveckla verksamheten med patienten i fokus. Ditt ansvar blir att säkerställa att specialistvården på sjukhuset också fortsättningsvis ligger i framkant både medicinskt och organisatoriskt. Du har ett direkt chefsansvar för ledningsgruppen och läkargruppen. Som verksamhetschef rapporterar du till divisionens affärsområdeschef.
KvalifikationerVi söker dig som har en adekvat akademisk utbildning och tidigare erfarenhet av hälso- och sjukvård. Erfarenhet av ledarskap, ekonomi och resultatuppföljning är ett krav för att klara uppgiften. Du har tydliga visioner och strategier om vad du vill åstadkomma med verksamheten.
Du är en affärsmässig och driven nytänkare som har förmågan att skapa engagemang för verksamhetens uppdrag och resultat. För att lyckas behöver du skapa förtroendefulla relationer internt och externt. Du inspireras av att leda andra ledare och har en naturlig fallenhet för att entusiasmera och vidareutveckla allas kompetens.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en verksamhet som är specialiserad och ligger i framkant inom området. Du kommer att få stora möjligheter att tillsammans med ditt ledningsteam forma och bygga framtidens sjukvård.
Kontaktuppgifter och ansökan
Vid frågor är du välkommen att kontakta Affärsområdeschef Elisabeth Winsjansen tel 070-766 35 09, mail:
elisabeth.winsjansen@aleris.se eller HR Kina Rubensson på tel: 072- 534 33 77, mail:
kina.rubensson@aleris.se .
Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem genom att klicka på ikonen "skicka ansökan". Välkommen med din ansökan senast den 5 juni, vi arbetar med löpande urval. Säljsamtal undanbedes.
Mer information om Aleris Elisabethsjukhuset finns att läsa på
www.aleris.se/elisabethsjukhuset . Besök även gärna vår hemsida
www.aleris.se , där du kan läsa mer om vårt företag och övriga verksamheter.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställnig på heltid Tillträde enligt överenskommelse
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKina Rubensson +46 072-5343377
FöretagAleris Elisabethsjukhuset
AdressAleris Elisabethsjukhuset
Elisabethsjukhuset Geijersgatan 20
75226 Uppsala
KontorsadressElisabethsjukhuset Geijersgatan 20
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2837111
Observera att sista ansökningsdag har passerat.