Åklagarkammaren i Helsingborg söker IT-administratör

ÅM-A 2016/1191 Åklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Helsingborg / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ÅM-A 2016/1191 Åklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Helsingborg i Helsingborg

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

ÅM-A 2016/1191

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Din viktiga vardag

Anställningen är placerad på Åklagarkammaren i Helsingborg. Som IT-administratör kommer du - tillsammans med en kollega - att vara den som har det huvudsakliga ansvaret för användarsupporten i de applikationer vi använder som t.ex. Microsoft Officepaketet, Palasso, vårt interna system Cåbra m.m.

I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att:

Hantera den tekniska utrustningen såsom pc-arbetsplatsen, mobiltelefoner och skrivare med mera. Myndighetens centrala IT-avdelning kommer att finnas som stöd för teknisk support. Fungera som länk mellan åklagarkammaren och IT-avdelningen samt vara redaktör för det lokala intranätet. Ge våra åklagare administrativt stöd. Det innebär t.ex. att du får arbeta i brottsmålsdiariet, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter.
Du blir också kontakten utåt i många sammanhang och ger god service till både allmänheten och andra myndigheter - främst via telefon och e-post. Många av dina uppgifter kommer du att utföra i vårt eget system, Cåbra.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har:

Gymnasieexamen. Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete.
Som person ser vi gärna att du är:

Strukturerad. Bra på att ta till dig information och du har ett pedagogiskt tillvägagångssätt, då din förmåga att ge stöd till andra medarbetare sätts på prov när nya IT lösningar skall införas eller vardagsproblem uppstår. Effektivt, ansvarstagande och självständig i ditt arbetssätt. Då arbetet som IT-administratör är i stor utsträckning självständigt och du måste kunna planera och utföra ditt arbete på egen hand. Intresserad av teknik och IT. Stabil och har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning. Serviceinriktad och bra på att samarbeta.
Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom IT, erfarenhet av service och IT-support och vana från arbete inom rättsväsendet. Vi önskar också att du är en person med god självkännedom som tar egna initiativ och har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
heltid tillsättning snarast

Publiceringsdatum
2016-09-10

Ersättning
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anne Lazukic, chefsadministratör 010-562 68 92
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S 010-562 70 91
Eva-Marie Persson, chefsåklagare 010-562 69 01
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST 010-562 65 23

Företag
ÅM-A 2016/1191 Åklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Helsingborg

Adress
ÅM-A 2016/1191 Åklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Helsingborg
Box 840
25108 Helsingborg

Kontorsadress
Södergatan 11

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3040678

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ÅM-A 2016/1191 Åklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Helsingborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ÅM-A 2016/1191 Åklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Helsingborg: