AKG Sverige söker Ekonomiassistent

AKG Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-11-12


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AKG Sverige AB i Stockholm, Norrtälje, Uppsala, Västerås, Örebro eller i hela Sverige

AKG Sverige AB (fd Jobfind Sverige) är ett dynamiskt företag som har vuxit snabbt, från cirka 15 medarbetare år 2023 till över 170 engagerade kollegor idag. Som en del av Angus Knight Group, en global aktör inom utbildning, anställning och samhällstjänster, är vi dedikerade till att göra en positiv skillnad för individer och samhällen. Vi arbetar för att bredda deltagarnas perspektiv på arbetsmarknaden och karriärmöjligheter, med fokus på deltagarnas behov och utveckling.

Vi söker en ekonomiassistent som vill utvecklas inom redovisning och ekonomi. Du har arbetat med ekonomi i minst ett halvår och upp till cirka tre år, kanske som ekonomiassistent, redovisningsassistent eller administratör med ekonomiinslag.

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbete inom ekonomiavdelningen med fokus på leverantörsreskontra, kontering av fakturor och löpande bokföring. Du får även möjlighet att delta i fakturering och enklare bokslutsarbete, exempelvis avstämningar och periodiseringar.

Du har tidigare arbetat i ett eller flera ekonomisystem, och det är en fördel om du har erfarenhet av CRM systemet Workbuster (WB).

Formell utbildning är inget krav, men det är viktigt att du har praktisk erfarenhet av redovisning, bokföring och leverantörsreskontra, samt en grundläggande förståelse för debet, kredit och kontering.

Som person är du noggrann, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du trivs med ordning och struktur, men har också förmågan att prioritera när tempot är högt. Du gillar att samarbeta och kommunicera med kollegor inom både ekonomi och andra delar av verksamheten.

Det här är en roll för dig som vill utvecklas vidare inom ekonomi och få möjlighet att växa med uppgifterna. Vi erbjuder en miljö där du får stöd och handledning, men också utrymme att ta eget ansvar och påverka arbetet framåt.

Plats:

Som medarbetare på ekonomiavdelningen utgår du från hemmet, men har även möjlighet att delvis arbeta från något av AKG:s kontor i Stockholmsområdet. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö där digitalt samarbete och tydliga processer gör det möjligt att arbeta effektivt, oavsett var du befinner dig.

Publiceringsdatum
2025-11-12

Kvalifikationer
• 6 månader - 3 års erfarenhet av arbete inom ekonomi/redovisning
• Erfarenhet av leverantörsreskontra och löpande bokföring
• Vana att arbeta i ekonomisystem (gärna flera olika)
• Erfarenhet av Workbuster (WB) är en fördel
• Grundläggande förståelse för bokföring, kontering och ekonomiska flöden

Dina personliga egenskaper
• Noggrann och strukturerad
• Ansvarstagande och lösningsorienterad
• Samarbetsvillig och serviceinriktad
• Intresserad av att utvecklas inom ekonomi och redovisning

Vill du växa i en roll där du får arbeta nära verksamheten, lära dig nya system och utvecklas inom ekonomiområdet? Då kan detta vara rätt utmaning för dig!

Anställningsvillkor
• Tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning

• Omfattning: Heltid/deltid efter överenskommelse.

• Individuell lönesättning tillämpas

För frågor kring tjänsten, maila ansvarig rekryterare.

Vi på AKG Sverige värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna kandidater som utöver ovan profil bidrar med olika bakgrund och livserfarenhet till våra team!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AKG Sverige AB (org.nr 559357-9823)

Jobbnummer
9602062

Prenumerera på jobb från AKG Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AKG Sverige AB: