Affärsutvecklare - sortiment
Marknad, Sortiment & Inköp / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marknad, Sortiment & Inköp i Stockholm Apoteket är en av Sveriges främsta fackhandelskedjor och starkaste konsumentvarumärken. Vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter och vi utvecklar ständigt nya produkter. Vår rådgivning och attraktiva lösningar inspirerar till ett liv i hälsa - vi gör det enklare att må bra! Vi erbjuder också e-handel på apoteket.se.
Företaget har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg - landsting, kommuner och företag. Hälsa, farmaci, ledarskap och företagande är viktiga hörnstenar i företagets utveckling och Apoteket söker kontinuerligt talanger som vill utvecklas inom dessa områden.
Apoteket AB har cirka 35 procent av marknaden och kommer i framtiden att drivas dels i egen regi och dels som franchise.
Information om befattningen
Med befattningen följer en central strategisk roll med ansvar för att både vidareutveckla och förstärka men även nyutveckla och konceptualisera delar av Apoteket AB:s framtida kunderbjudande.
Publiceringsdatum2010-05-10Dina arbetsuppgifterArbetet innebär bl a
• omvärldsbevakning och trendanalys
• framtagande av strategi- och projektplaner,
• projektleda utveckling och lansering av nya sortiment och koncept
• förhandling av leverantörsavtal och inköpspriser
• lönsamhetsuppföljning och kostnadsansvar
• aktivt stödja Apotekets hållbarhetsarbete och kvalitetsprocesser
Vem är du?
Du har intresse och tidigare erfarenhet av
• arbete med snabbrörlig konsumentmarknad, inköp samt konceptutveckling
• omvärldsbevakning och trendutveckling
• projektledning
• kvalitets- och hållbarhetsarbete
Dina egenskaper
• flexibel och nytänkande
• förmåga att entusiasmera och leda andra i projekt
• förmåga att urskilja och bedöma idéer
• affärsmässig, drivande och målinriktad,
• självgående och initiativrik
• analytisk med förmåga att se helhetsperspektiv
• lyhörd och kommunikativ och tycker om att arbeta i team
• vana att arbeta självständigt
Du har utbildning som civilekonom eller motsvarande,
har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande
kan arbeta i Excel för analys och utveckling av business case, göra presentationer i PowerPoint.
Det är meriterande om du har
• god insikt i modern egenvård och folkhälsa
• erfarenhet av strukturerad affärsutveckling i projektform
• erfarenhet av hållbarhetsarbete och kvalitetsprocesser
Kontaktperson och ansökan
Tjänsten söker du senast den 25 maj via ansökningslänken på www. easycruite.se.
Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Heléne van den Brink, tfn 010-447 55 53
Fackliga företrädare är för SACO Inger Eriksson, tfn 010-447 53 39, Farmaciförbundet Gunilla Larsson tfn 08-661 1615 och för Unionen Annica Franzén, tfn 010-447 511 55.
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattning40 timmar
Ersättningefter överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-05-31
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHelene van den Brink, +46 010-4475553, +46 0702-633952
FöretagMarknad, Sortiment & Inköp
AdressMarknad, Sortiment & Inköp
Södermalms allén 36
11881 Stockholm
Jobbnummer 648402
Observera att sista ansökningsdag har passerat.