Affärskoordinator till SPP i Linköping

SPP Pension & Försäkring AB (publ) / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SPP Pension & Försäkring AB (publ) i Stockholm, Linköping, Göteborg eller i hela Sverige

Vill du vara spindeln i nätet i våra kundteam och en del av marknadens mest framåtlutade försäljningsorganisation?
Nu söker vi en Affärskoordinator till vår försäljningsorganisation med placering i Linköping. SPP har som ambition att förändra pensionsbranschen och de kommande tre åren ligger ett fokus om tvåsiffrig lönsam tillväxt och ett digitalt försprång. Allt för att utveckla och ge service till våra nuvarande och kommande kunder såväl som samarbetspartner. Vi söker en serviceorienterad person som trivs att agera länk mellan kundföretagen och SPP. Välkommen in med din ansökan!
OM ROLLEN
Som Affärskoordinator är du en central del av kundteamen och fokuserar på den löpande och dagliga relationen med utvalda kundföretag. Med översikt över kundens specifika förutsättningar och kunskap om vårt erbjudande och organisation utgör du en unik länk mellan företagets kontaktpersoner och SPP. Du har en hög tillgänglighet och kan med kort varsel tillsammans med dina kollegor stötta företagskunden i sitt dagliga arbete, skapa engagemang och säkerställa att rätt kompetens möter kundens behov.
För att möta kunders behov och öka vår kommersiella kraft samarbetar vi mellan enheter och avdelningar och skapar kundspecifika team. Tillsammans med kundansvarig och teamet planeras och prioriteras alla aktiviteter, stora som små och i detta arbete utgör du en nyckelresurs som spindeln i nätet. Kommunikation och samarbete är av stor vikt i denna roll där du som Affärskoordinator aktivt delar med dig av de utmaningar som dina kunder står inför för att bidra med insikt till kollegor i andra kundteam.
Några exempel på arbetsuppgifter:
Offertarbete, dagliga frågor kring specifik affär, mindre utredningar, säkerställa administrativa flöden för kunden, produktfrågor, bevakningar, stöd i marknadsinsatser, onboarding av nya kundföretag, merförsäljningsmöjligheter som planeras med stöd av "strategisk kundplan" etc.
DU HAR
Erfarenhet och kunskap om svensk socialförsäkring och tjänstepension
Livdiplom eller motsvarande
Grundläggande förståelse för internationell försäkring
God kännedom om marknaden (exempelvis förmedlare, premiecentraler, förmånsportaler och andra tredje parter)
God kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska samt engelska
Förmåga att hantera digitala verktyg såväl internt som externt

Har du Insuresec licens sedan tidigare är det meriterande.
OM DIG
För att passa i rollen har du en förmåga att skapa goda relationer och nätverk, både internt och externt och uppfattas som en person som är att lita på. Vidare är du analytisk, serviceinriktad och engagerad. Du har en god förmåga att organisera och planera och förstår viken av att uppnå personliga arbetsmål, vilket du gör på ett drivet och entusiastiskt sätt. Du letar ständigt efter förbättringar och har förmåga att dra lärdom av både framgångar och misslyckanden.
Information och kontaktuppgifter
SPP har en ambition att bli den ledande aktören inom övrig tjänstepension som förutsätter kontinuerlig kunskapsutveckling. Vi har därför valt att alla medarbetare och chefer hos oss som har kundkontakt och distribuerar försäkring ska certifieras i samarbete med InsureSec, vilket du som nyanställd också kommer få möjlighet att göra.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi går igenom urval och intervjuar kandidater löpande. Sista dag att ansöka är 20 juni 2022
SPP är som en del av den finansiella sektorn mån om att våra medarbetare har hög personlig integritet och ett etiskt förhållningssätt. Som en följd av detta genomförs, med kandidatens samtycke, en bakgrundskontroll under anställningsprocessen slutskede som innebär kontroll av personalia, ekonomiska förhållanden och juridiska frågor. Även CV och annan ansökningsdokumentation kan komma att verifieras.

Publiceringsdatum
2022-05-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
SPP Pension & Försäkring AB (publ)
Vasagatan 8-10
11120 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SPP Pension & Försäkring AB (publ) (org.nr 516401-8599)
Vasagatan 8-10 (visa karta)
111 20  STOCKHOLM

Arbetsplats
SPP Pension & Försäkring AB publ

Kontakt
Talent Acquisition Specialist - People
Sofie Pemer
sofie.pemer@spp.se

Jobbnummer
6698744

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SPP Pension & Försäkring AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SPP Pension & Försäkring AB (publ):