Affärsförvaltare Intäktssäkring

Stockholms Läns Landsting / Företagsekonomjobb / Stockholm
2017-05-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Affärsförvaltare Intäktssäkring" (publicerad 2017-05-24) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Läns Landsting i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

De närmaste fem åren satsar Trafikförvaltningen nära 40 miljarder kronor på kollektivtrafiken. Vi bygger ut tunnelbanan, driftsätter Stockholms nya pendeltågstunnel, bygger nya spårvägar och rustar upp befintliga lokalbanor. I vår verksamhet jobbar vi med starka varumärken som SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänsten. Bara inom de närmaste fem åren investerar vi 40 miljarder inom infrastruktur, fordon och fastigheter. Att jobba hos oss är att göra skillnad, både nu och i framtiden.

Trafikförvaltningens sektion Järnväg ansvarar för att förvalta och vidareutveckla de avtal som Trafikförvaltningen har med trafikoperatörer, fordonsleverantörer och de leverantörer som tillhandahåller skötsel och underhåll av fastigheter i pendeltågs- och lokalbanetrafiken.

Brinner du för goda affärsrelationer, analysera komplexa avtal och är stark i samverkan, dialog och kommunikation är du kanske vår nästa Affärsförvaltare Intäktsäkring.

Om tjänsten
En affärsförvaltare på sektion järnväg arbetar i första hand med att följa upp leveranser beskrivna i avtal järnvägssektionen har. Avtalen omfattar ett totalt trafikuppdrag. Tjänsten affärsförvaltare Intäktssäkring följer upp avtalen avseende intäkter och kundservice och kontrollerar med hjälp av nyckeltal att leverans, ekonomi och kvalitet uppfylls tillfredställande. Dessutom deltar affärsförvaltare
Intäktssäkring i arbetet med att utveckla och förbättra avtalen framåt, baserat på den operativa leveransen. Om leveranserna inte uppfyller de krav som avtalats ingår det i ditt ansvar att följa upp att åtgärdsplaner tas fram och följs. Du planerar och medverkar också i eventuella förhandlingar med trafikutövare, då avtalen har lång löptid och oförutsedda händelser kan komma att påverka ingångna avtal. För att jobba med ständig förbättring tar du fram, äger och förvaltar de processer som är kopplade till området, vilket bland annat inkluderar dokumentationsstruktur, rapporteringsmetodik samt kvalitet och utbildning,

Som affärsförvaltare intäktsäkring deltar du i projekt och arbetsgrupper samt följer upp kundservice synpunkter och frågor. I rollen ingår även att säkerställa att utbildning ute hos leverantör utförs enligt avtal inom områdena visering, resegaranti och kundservice samt uppföljning av denna. I rollen bidrar man även aktivt i arbetet med kravställning i nya upphandlingar.

Vårt erbjudande
Vårt samhällsutvecklande uppdrag innebär att du som medarbetare är med och gör skillnad. Du bidrar till nöjda resenärer och utvecklingen av ett hållbart Stockholm. Hos oss får du arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i spännande frågor. Vi erbjuder dig individuella utvecklingsmöjligheter, samt möjlighet till en bra balans mellan yrkesliv och privatliv.
Våra värderingar är SAFE, som står för samverkan, ansvar, förtroende och engagemang. Vi sitter i ljusa, fräscha lokaler på västra Kungsholmen.

Vem är du?
Du har en akademisk examen, civilekonom eller liknande. Du har några års erfarenhet av uppföljning och förvaltning av komplexa avtal, van med ekonomiuppföljning samt förhandlingserfarenhet. Du har erfarenhet av att analysera, beräkna och förstå statistik. En lämplig bakgrund skulle kunna vara några års erfarenhet av service management.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara en stark kommunikatör i tal och skrift samt stark i samverkan och dialog där du involverar och förankrar. Du har ett självständigt driv och är analytisk.

Information och ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta sektionschef Karin Svingby på tfn: 08-686 3033. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta gärna Sophia Blåvall, HR specialist, tfn: 08-686 1625.

Fackliga kontaktpersoner för SACO är Mounir Ainholm, tfn: 08-686 3652 och för Vision Anita Buske, tfn: 08-686 3826.

Läs mer om hur det är att jobba på trafikförvaltningen på www.sll.se/arbeta-inom-kollektivtrafiken eller på LinkedIn.

Tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer kan komma att ske löpande. Sista ansökningsdag är dock 20 maj 2017.
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Dagtid, heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-05-16

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sophia Blåvall sophia.blavall@sll.se 08-686 16 25

Företag
Stockholms Läns Landsting

Adress
Stockholms Läns Landsting
Lindhagensgatan 100
11218 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 100

Jobbnummer
3500487

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Läns Landsting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Läns Landsting: