Affärsdriven Platschef sökes till DHL Freight i Örebro!
Vill du leverera kvalitet i världsklass? / Övriga jobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vill du leverera kvalitet i världsklass? i Örebro,
Värnamo eller i
hela Sverige Nu söker vi en marknadsinriktad Platschef med goda ledaregenskaper till vår terminal i Örebro.
Du kommer att få arbeta affärsinriktat som strategiskt med att utveckla vår verksamhet och våra medarbetare!
Din arbetsdag
Som Platschef ansvarar du tillsammans med ditt team på 40 medarbetare för att leverera en kvalitet i världsklass till våra kunder i Örebro län. Du kommer att få en viktig kommunikativ roll både mot marknaden som internt hos oss på DHL Freight.
Ditt uppdrag är att utveckla och leda vår affärsutveckling i Örebro tillsammans med våra duktiga säljare, med införsäljning och bearbetning av nya kunder. Du bidrar till framtagande av nya unika kundupplägg och nätverkar och relationerar med våra befintliga kunder.
Inhouse utvecklar du vårt terminalarbete i frågor som nya processer för terminalfunktioner, pickup & delivery samt linehaul processer som utförs av terminalen. Du ser helt enkelt över vår befintliga verksamhet och vässar oss där vi kan bli bättre. Du gillar att skruva på detaljer för att effektivt utveckla terminalhanteringen.
Din röst blir också viktig gentemot våra kollegor inom DHL, du deltar i olika nätverk och ser till att vår terminal arbetar effektivt och strategisk inom vår koncern. Vidare får du tillgång till våra övriga platschefskollegor som du kommer att kunna bolla med!
Du kommer att leda den lokala ledningsgruppen och ha ett nära samarbete med dina tre direktrapporterande chefer, för att optimera den dagliga verksamheten. Vi önskar att du med varm hand och tryggt ledarskap entusiasmerar och utvecklar våra medarbetare så att alla i teamet får möjlighet att utföra sitt arbete enligt DHLs processer. Du följer upp våra överenskomna mål inom service, kostnadskontroll och kvalitetsnivåer och inte minst kundnöjdhet. Vi håller hög servicegrad gentemot våra kunder och därav består arbetet av ständiga deadlines.
Publiceringsdatum2018-11-26ProfilVi söker dig som har dokumenterat goda ledarerfarenheter och en marknadsinriktad profil. Du har en högskoleutbildning inom ekonomi, logistik eller teknik och har innehaft formellt personalansvar i minst 5 år. Om du har arbetat med flöden, logistik eller transportverksamhet är det meriterande, men inget krav. Du har kunskaper inom budgetering och kostnadskontroll. Du har god datavana, kan svenska och engelska i tal och skrift, samt har ett körkort.
Som person
Vi ser en coachande, uppmuntrande ledare framför oss, som stödjer andra i deras utveckling och känner deras motivationsfaktorer. Du är öppen, ansvarstagande och engagerad. Du är beslutsfattande med stark analytisk och affärsmässig förmåga. Din entreprenörskänsla och goda kommunikationsförmåga kommer vara några av dina främsta styrkor för att leda vår verksamhet framåt.
Vilka är vi på DHL?
Terminalen i Örebro ingår i ett nätverk av 25 terminaler fån norr till söder i Sverige, vi hanterar i Örebro ca 12000 kollin per dygn. Alltifrån styckegods till paket. Verksamheten pågår fem och en halv dag per vecka, dygnet runt. Vi har en öppen och god kultur med bra sammanhållning och det finns en bred kunskap hos våra medarbetarna.
Vad vi erbjuder
DHL arbetar aktivt med sina ledare, som Platschef ingår du i ett nätverk där du har möjlighet att utbyta erfarenheter med dina kollegor samtidigt som vi har en egen akademi där vi erbjuder dig utbildningspaket. Vi har en stark kultur med mycket att vara stolta över och som vi arbetar aktivt för att behålla och stärka.
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 470 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan.
DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering och utbildningsinsatser tillsammans med bl.a SOS barnbyar. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och ca 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Intresserad av att få veta mer?
Om du vill veta mer, hör av dig omgående till Rekryteringskonsult Johanna Andersson på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på dina frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt hos DHL. Du kan nå mig på mail
johanna.andersson@eissrekrytering.se eller 0702-72 62 66. Vi önskar tillsätta tjänsten i kvartal 1, 2019. Den sista ansökningsdagen är den 22 december, urval och intervjuer sker i början på januari.
EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår specialistkompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på
www.eissrekrytering.seVaraktighet, arbetstid
38 tim/v. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningRak månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-22
Ange följande referens när du ansöker: 2018/75
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Andersson 0702 72 62 66
FöretagVill du leverera kvalitet i världsklass?
AdressVill du leverera kvalitet i världsklass?
Västgötegatan 28
60221 Norrköping
KontorsadressVästgötegatan 28
Jobbnummer 4483434
Observera att sista ansökningsdag har passerat.