Affärsdriven Account Manager
Ricoh AB / Säljarjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ricoh AB i Nyköping,
Norrköping,
Linköping,
Solna,
Västerås eller i
hela Sverige Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering. Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe PLC i London som är huvudkontoret för Europa, EMEA-regionen. Det globala huvudkontoret för Ricoh Company Ltd, har sitt säte i Tokyo, Japan och är noterat på Tokyobörsen. Ricoh Companys globala försäljning uppgick till 1 942 miljarder YEN (cirka 163 miljarder SEK) för räkenskapsåret som slutade 31 mars 2011, och bolaget har 109 000 medarbetare världen över. Ricoh Company är ett teknologiskt världsledande företag inom dokumenthantering för kontor och produktion. Ricoh Sverige AB erbjuder heltäckande lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av produkter, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet.
Bolaget har expertis inom bland annat IT-tjänster, kommunikation samt utskriftshantering för kontor och produktion. Ricoh Sverige har cirka 700 anställda i en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 orter och samarbete med ytterligare cirka 40 större återförsäljare över hela Sverige.
www.ricoh.sePubliceringsdatum2012-11-28Dina arbetsuppgifterSom Account Manager hos oss arbetar du i eget distrikt med försäljning av produkter och tjänster inom området dokumenthantering och IT. Utöver vårt breda produktsortiment erbjuder du kunderna finansieringslösningar, serviceavtal och utbildningar. Du arbetar såväl självständigt som i samverkan med andra för att planera arbetet mot uppsatta mål. I arbetet ingår både nykundsbearbetning och relationsförsäljning. Du agerar proaktivt mot marknaden och kan följa både korta och långa säljcykler. Vidare ansvarar du för ditt eget distrikt med riktade aktiviteter.
KvalifikationerVi söker dig som har förmågan att kombinera din talang med att uppnå resultat samtidigt som du respekterar andra och har ett socialt förhållningssätt. Du har erfarenhet av, och ett starkt intresse för uppsökande försäljning. För den här tjänsten krävs en stark drivkraft och tävlingsinstinkt i kombination med ett ödmjukt förhållningssätt gentemot våra kunders behov. Vi ser att du har ett par års erfarenhet av att aktivt sälja liknande produkter till såväl stora som små organisationer. Givetvis trivs du med ett utåtriktat och socialt arbete. Erfarenhet från branschen, liknande produktområden och nätverkslösningar är meriterande. Eftersom du är vår representant utåt ser vi att du har ett intresse för våra produkter och lösningar samt att du alltid sätter kundens bästa i fokus. Du har godkänd gymnasieutbildning och behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Körkort är ett krav.
Vårt erbjudande
Ricoh erbjuder en spännande arbetsplats med en kultur som uppmuntrar till dialog och innovation. Vi arbetar ständigt med att förenkla livet och arbetet för människor och där är våra medarbetare en mycket viktig del. Här får du möjlighet att arbeta i ett öppet och positivt klimat som främjar prestation och tillväxt. Som anställd på Ricoh får du ett av marknadens bredaste produktsoritment att arbeta med samt en gedigen produkt- och säljutbildning. Goda arbetsinsatser premieras med personlig utveckling, fast grundlön och provision. Om du har viljan att lyckas ser vi till att du får chansen till en professionell utveckling.
Så ansöker duDin ansökan med meritförteckning märkt: "AM Nyköping" skickar du till
rekrytering@ricoh.se senast 2012-12-21. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Centerchef Tony Engvall på 0155-256433
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön + rörlig lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@ricoh.seFöretagRicoh AB
AdressRicoh AB
17129 SOLNA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-734 33 00
Jobbnummer 1404045
Observera att sista ansökningsdag har passerat.