Affärsansvarig
Stockholms kommun / Juristjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.
Enheten tillsyn och drift ingår i Stadsmiljöavdelningen som består av cirka 80 medarbetare.
Vi har ansvar för stadsmiljön på gator, torg och parker, en viktig roll för att skapa en attraktiv, trygg och säker miljö för våra invånare. Vi ansvarar för driftavtal av klottersanering, skyltar, vägmarkering, och skadedjur. Inom enhetens uppdrag ligger också tillsyn och inspektion av TA-planer och markupplåtelser. Inom enhetens ansvar ligger även cykeljouren. Vi består idag av 20 drivna medarbetare som utför ett viktigt arbete med direkt koppling till medborgarnas vardag. På tillsyn & drift värderar vi kvalitet, engagemang och samarbete högt.
Publiceringsdatum2023-06-14Om tjänstenI rollen som affärsansvarig fungerar du som stöd till ombud tillika enhetschef och till dina kollegor i olika avtalsfrågor. Du arbetar med att hantera, tolka, upprätta och utveckla avtal. Vidare utvecklar du rutiner och arbetssätt samt vägleder dina kollegor när det gäller tillämpning av gällande kontrakt, processer för avtalsuppföljning och beslut utifrån lokala förutsättningar och politisk styrning.
Du planerar kontraktsuppföljningen enligt kontrollprogram och ansvarar för att kontroller sker enligt plan, du ansvarar även för att hantera viten, med stöd av juridisk hjälp eller stads advokater leder du tvistefrågor. Du skriver tjänsteutlåtanden och svarar på remisser.
Vid nya upphandlingar har du en ledande roll tillsammans med dina kollegor. Du är även med och startar upp och utvecklar nya driftavtal. Du strukturerar och ser till helheten inom avtalsuppföljning för våra fyra huvudområden.
Förutom kontakter med våra entreprenörer samordnar du och i vissa fall leder du arbetet med verksamhet- och avtalsutveckling samt driver egna projekt inom verksamhetsområdet.
Vad vi söker efter
För att lyckas i tjänsten som Affärsansvarig krävs det att du har
- juristexamen eller annan högskoleexamen tillsammans med erfarenhet som bedöms som relevant för tjänsten
- arbetslivserfarenhet inom offentlig upphandling
- kontrakts-, avtals erfarenhet (ex. som Key Account Manager)
- god kommunikationsförmåga på svenska i både tal och skrift
Det är meriterande om du även har
- kunskap om offentlig rätt, väghållningens juridik, entreprenadrätt AB 04 och ABT 06 med mera
- erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning
- erfarenhet av att driva förändringsarbete
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i den här rollen är det viktigt att du kan agerar affärsmässigt, driver ditt arbete framåt genom att planera och prioritera på ett effektivt sätt. Du trivs med att ta initiativ, sätta igång aktiviteter och att uppnå resultat.
Det är även viktigt att du kan hantera frågor på detaljnivå men ändå ser till helheten och verksamhetens bästa i agerande och beslut. Din samarbetsförmåga är hög och du är en relationsbyggande person.
Vad vi kan erbjuda dig
En trygg arbetsplats där vi hjälper och stöttar varandra i det vardagliga arbetet och värnar om den goda arbetsmiljön. Du ges möjlighet till personlig utveckling/kompetenspåfyllnad samt till delaktighet och inflytande på arbetsplatsen.
Arbetsplatsen är centralt belägen i Tekniska nämndhuset på Flemminggatan 4. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Vi har flexibla arbetstider samt möjlighet till växling av semesterdagstillägg mot extra ledighet. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån två dagar i veckan.
Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Vi erbjuder friskvårdsersättning, friskvårdstimme och möjlighet att delta i friskvårdsaktiviteter.
Välkommen att växa i en växande stad - där din insats verkligen gör skillnad!
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/sa-arbetar-staden/staden-som-arbetsgivare/https://jobba.stockholm/formaner/Din ansökan
När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här tjänsten. Vi önskar att du svarar så utförligt som möjligt på frågorna samt att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. När vi bedömer din ansökan utgår vi från ditt CV och de frågor som du har besvarat. Endast CV önskas.
Varmt välkommen med din ansökan, senast den 13 augusti. Eftersom det är semestertider kommer vi att återkoppla under vecka 33, dvs tidigast i mitten av augusti.
I denna rekryteringsprocess kommer de kandidater som går vidare få göra arbetspsykologiska tester, dessa sker efter intervjuerna, som är planerade till 21 och 23 augusti.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/3711".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Trafikkontoret, Stadsmiljö, Tillsyn & teknik
Kontakt Jonathan Pertot, Enhetschef
08-50826390 Jobbnummer 7882503
Observera att sista ansökningsdag har passerat.