Adminstratör
House of Ports AB / Administratörsjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Härryda,
Lerum,
Partille,
Bollebygd,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos House of Ports AB i Härryda,
Partille,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi söker en Domain Coordinator
Domaininfo har sedan 1994 varit en av de äldsta aktörerna i domännamnsbranschen. Vi registrerar alla världens toppdomäner och har kunder och leverantörer över hela världen. Vi hjälper företag att marknadsföra sig på internet med hjälp av domännamn. Vi har en bred blick och ser våra kunders domännamn i ett större perspektiv. Vi tycker det är väldigt spännande att se vilken riktning internet kommer ta när möjligheterna till fler kreativa sätt att bygga domänadresser och potentiella webbplatser ökar.
Domaininfo AB ingår i koncernen House of Ports som hjälper kvalitetsmedvetna organisationer och bolag att etablera och upprätthålla en trygg och framgångsrik närvaro på Internet. Utbudet av tjänster erbjuder en ansvarstagande valfrihet och flexibilitet. House of Ports skyddar immateriella tillgångar genom registrering och förvaltning av varumärken och domännamn över hela världen. Vår juridiska avdelning bistår vid intrångsfrågor, förvärv, tvister, förundersökningar och utredningar. Ytterligare erbjuds ett brett utbud av kvalitativ hosting och till det internetrelaterade tjänster. Vår webbyrå hjälper gärna till med grafisk design och webbutveckling
Hos oss krävs ett stort engagemang och ett hårt arbete med kunden i fokus. Vi har uppdrag att förvalta och utveckla våra kunders affärskritiska tillgångar i form av varumärken, domännamn och tekniska tjänster. Kunderna finns i många olika branscher och ditt ansvar är att skapa långsiktiga, trygga och lönsamma relationer med kunden.
Som domain coordinator kommer du att bistå med hanteringen av våra kunders domännamn. Arbetet innebär framförallt att hantera domänbeställningar av nyregistreringar och förnyelser, hantering av bevakningar, leverantörsbyten, och ägarbyten. Vissa beställningar kan vara enkla att hantera medan andra kan bli betydligt mer omfattande projekt. Du kommer ha kontakt med såväl leverantörer som kunder. Du driver kundernas projekt framåt och utvecklar relationen med såväl svenska som internationella kunder och ombud.
För att bidra till utvecklingen av avdelningen är det viktigt att du trivs i en kundfokuserad miljö med förmåga att skapa, upprätthålla och utveckla kundkontakter. Du har ett stort intresse för administration och älskar kontakten med kund. Som person är du ansvarstagande, noggrann och med känsla för kvalitet. Vi lägger stor vikt vid din sociala förmåga och din vilja att utvecklas i rollen som domain coordinator hos oss
Du har en god administrativ förmåga och är van vid att arbeta självständigt och ta ansvar. Vidare har du lätt för att samarbeta och är prestigelös. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från administrativt arbete och kundkontakter.
Publiceringsdatum2015-04-02Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-30
Välkommen med din ansökan till Paméla Smith så snart som möjligt, dock senast 30/4. Märk ansökan med "domain coordinator".Urval kommer ske löpande.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@ports.seFöretagHouse of Ports AB
AdressHouse of Ports AB
43533 MÖLNLYCKE
KontorsadressKalkylvägen 3
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7202000
Faxnummer: 031-7202099
Jobbnummer 2234030
Observera att sista ansökningsdag har passerat.