Administratörer till Fastighetskontoret!

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med och påverka utvecklingen av Göteborg. Med rollen som markägare skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i vår stad. Fastighetskontoret verkar under fastighetsnämnden som ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling.

Vi är cirka 260 anställda och vårt kontor är centralt beläget nära Brunnsparken och Centralstationen. Arbetsplatsen kännetecknas av öppenhet, god stämning och engagemang. Vi har spännande uppdrag och medarbetare med bred erfarenhet och stor kunskap. Hos oss får du stort ansvar och kan aktivt bidra till stadens utveckling.
Anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!


Publiceringsdatum
2021-10-28

Arbetsuppgifter
Vi söker nu två administratörer till avdelningen Utveckling mark och byggnader. Avdelningen består av drygt 50 medarbetare och vi är ett gott gäng med en atmosfär präglas av gemenskap, prestigelöshet och engagemang. Här blir du en viktig spelare som fungerar som kittet mellan oss och bidrar till det goda klimatet. På avdelningen finns tre enheter som arbetar med att förvalta och upplåta den mark som är markreserven för Göteborgs stad. Det är en stor bredd på våra frågor och vi stöter ständigt på nya utmaningar.

Som administratör kommer du att fungera som kundtjänstmottagare, administratör och alltiallo. Du kommer att få besvara inkomna frågor och synpunkter från allmänheten, och detta gör du bland annat genom att söka i vårt kartmaterial på webben. Du kommer även att få handlägga ärenden som rör de samfälligheter vi har ansvaret för. Du är mobilitetsansvarig och ser till att hanteringen av våra fordon fungerar. Vi kan lova ett omväxlande och roligt arbete med många sociala kontakter- både internt och externt. Din arbetsplats är mitt i Göteborg och du finns på plats på kontoret under dagtid då vi har ansvaret för förvaltningens kundmottagning och service av alla sedvanligt förekommande administrativa uppgifter.

Du är ett stöd för både chefer och medarbetare. Utöver sedvanliga administrativa arbetsuppgifter såsom kallelser, bokningar och mötesanteckningar vill vi även att du stöttar avdelningen med dokument och nämndshantering. Det kan handla om att göra sammanställningar eller att hjälpa till med att ta fram statistik och skriva svarsbrev. Du kommer också att hjälpa medarbetare och chefer med Personec som är vårt personalsystem där du svarar på frågor och gör scheman. Vi förväntar oss att du är självgående och på eget initiativ tar tag i det som behöver hanteras inom din tjänst. Det kan vara både högt och lågt och du älskar att vara i en serviceroll.

En del i tjänsten blir att ansvara för felanmälan från våra hyresgäster via telefon och webb. Du kommer att ta emot, registrera (i Xpand), sortera och prioritera de felanmälningar som kommer in och lämna vidare dem till våra tekniker och förvaltare. Viss fakturering ingår. Du kommer också hjälpa till att ta fram informationsmaterial till våra hyresgäster.


Kvalifikationer
Du som söker ska ha gymnasieutbildning eller motsvarande och gärna en administrativ eller akademisk examen. Du har erfarenhet av administrativt arbete och är duktig på att hålla ordning på flera olika uppgifter och ansvarsområden samtidigt. Det är en fördel om du tidigare har arbetat med fakturering. Dina IT-kunskaper är goda och du har lätt för att lära dig själv och stötta andra i nya IT-system bland annat i de kartsystem vi använder (GIS).

Som person är du serviceinriktad, positiv, noggrann, lyhörd och bra på att skapa goda relationer.

Beskriver detta dig? Varmt välkommen att söka!

intervjuer kommer att ske löpande, så tveka inte med din ansökan!

ÖVRIGT
Som medarbetare på fastighetskontoret i Göteborgs stad får du en trygg anställning med många karriärvägar och möjligheter till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
På fastighetskontoret arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Tillsammans med vår idrotts- och friskvårdsförening erbjuder vi både träning och trivselaktiviteter, exempelvis hälsovecka, kräftskiva och bowlingturnering. Som anställd erbjuds du friskvårdsbidrag, cykelförmån, massage på arbetstid och träning på idrottsanläggningar till rabatterat pris.

Till rekryteringsföretag och annonsörer

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C66746".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Fastighetskontoret

Kontakt
Avdelningschef
Annelie Silvander
annelie.silvander@fastighet.goteborg.se
031-3681320

Jobbnummer
6076133

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: