Administratör till vikarieenheten vård och omsorg

Kungsbacka Kommun / Ekonomiassistentjobb / Kungsbacka
2016-07-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till vikarieenheten vård och omsorg" (publicerad 2017-05-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se

Tycker du om att planera och samordna? Gillar du att utveckla nya tekniska arbetssätt för att förenkla arbetet i arbetsgruppen? Då kan du vara den Administratör vi söker till Vård & Omsorgs Vikarieenhet!

Om oss på vikarieenheten
Vikarieenheten förser både hemtjänst och särskilda boenden med timvikarier, när behoven uppstår.

Enhetens huvudsakliga uppgift är att rekrytera nya timvikarier och bemanna vakanser på alla enheter inom Vård & Omsorg.

Vi introducerar även nya timvikarier samt arbetar med personaladministrativa uppgifter. Idag arbetar sex medarbetare tillsammans inom enheten med olika specifika ansvarsområden. Den administratör vi nu söker kommer ha hand om bokning av vakanser och att vara delaktig av att introducera nya timvikarier.

Din roll som administratör hos oss
Som administratör inom vår vikarieenhet kommer du att ta emot beställningar från verksamheterna och matcha de mot tillgänglig omsorgspersonal. Vi hjälper beställande enheter med bemanning genom fördelning av uppdrag och inbokning av timvikarier. I rollen ingår även introduktion av vikarier, hantering av administrativt arbete, framförallt via vårt bemanningssystem Medvind, viss rekryteringsarbete samt att sköta övrigt personaladministrativt arbete. Vi förväntar oss ett nära samarbete med alla och att du har en vilja att vara med och bidra till utvecklingen av vår verksamhet.

Publiceringsdatum
2016-07-04

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete. Det är önskvärt att du arbetat med rekryteringsprocessens samtliga delar. Det är meriterande om du har arbetat i Medvind, har kunskaper inom arbetstidslagen och LAS. Vi

förutsätter att du har god datorvana, mycket god svenska i tal och skrift samt att du behärskar de vanligaste programmen som används i Microsoft Office. Vi arbetar med OneNote och Excel dagligen.

Som person är du strukturerad, tar ansvar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta i en miljö där det händer mycket och har lätt för att snabbt ändra ditt arbetssätt och prioritera om. Du har ett gott bemötande, har lätt för att samarbeta tillsammans med andra och är mån om att hitta lösningar.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta dagtid och på helger enligt schema.

Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag, dock senast 10 juli 2016.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-10
Ange följande referens när du ansöker: 2016/571
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Andreaz Nord 0300-83 8209

Företag
Kungsbacka kommun

Adress
Kungsbacka kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka

Kontorsadress
Storgatan 37

Jobbnummer
2937550

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: