Administratör till Stadsarkivet (vikariat)
Uppsala kommun / Administratörsjobb / Uppsala
2023-11-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Stadsarkivet (vikariat)" (publicerad 2023-11-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Stadsarkivet
Har du erfarenhet av arbete med service och administration och är på jakt efter en ny rolig utmaning? Vi söker dig som vill arbeta med oss på Stadsarkivet och underlätta vår vardag genom att ansvara för vår administration och reception. Låter det som ett jobb för dig? Tveka inte att söka till oss!
Uppsala stadsarkiv styr och vägleder Uppsala kommun i frågor som rör informationshantering. Uppsala stadsarkiv är en central informationsresurs som ger enskilda medborgare, kommunens förvaltningar och bolag, företagare och andra organisationer möjlighet att använda information nu och i framtiden. Vi tar emot information från kommunens verksamheter, förvaltar den och förmedlar den vidare till medborgare och samhällsaktörer. Hos stadsarkivet förvaras cirka 10 000 hyllmeter handlingar från 1800-talet och framåt och vi har även enskilda arkivsamlingar med anknytning till Uppsala. Arkiven beskriver Uppsalas historia och är en viktig del av vårt nationella kulturarv.
Uppsala stadsarkiv ingår i kommunledningskontorets avdelning för kansli där även enheterna för juridik, nämndsekretariat, omvärld och ledningsstöd samt registratur ingår, totalt sett är vi cirka 85 medarbetare. Stadsarkivet har i dag 17 medarbetare och ligger centralt i Uppsala på St. Olofsgatan, 10 minuters gångväg från resecentrum, i direkt anslutning till stadsbiblioteket och ingår i ett lokalhistoriskt centrum tillsammans med Folkrörelsearkivet för Uppsala län och Uppsala stadsbibliotek.
Ditt uppdrag
I det här uppdraget ingår att ansvara för stadsarkivets administration och reception, som du bemannar delar av arbetstiden. Du kommer vara ett administrativt stöd till chef och medarbetargrupp och sköta ekonomiadministrationen, som inkluderar bokföring, fakturering och granskning med mera, och personaladministrationen. Det ingår även att introducera nya medarbetare. I arbetet ingår också inköp, kurs- och reseadministration samt att administrera ärenden kring fastigheten och arbetsmiljö, till exempel kontakt med städleverantör, arbetsplats- och köksutrymmen, och i övrigt förekommande administration.
I arbetet ingår även att vara
• säkerhetshandläggare
• arkivredogörare inklusive registrering
• webbredaktör.
Publiceringsdatum2023-11-07BakgrundVi söker dig som har ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du eftergymnasial utbildning inom administration är det meriterande. För att lyckas i det här uppdraget ska du ha erfarenhet av administrativt arbete och arbete med service, till exempel reception eller kundtjänst. Vi ser det också som viktigt att du har erfarenhet av arbete med personal- och/eller ekonomiadministration.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• arbete inom offentlig verksamhet
• arbete med webbpublicering
• arbete med informationsförvaltning, arkiv och registrering.
Arbetet kräver goda IT-kunskaper inklusive Microsoft 365 och god svenska i tal och skrift. Det är ett plus om du har kunskaper i personal- och ekonomiadministrativa system, gärna Heroma och Unit4.
Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat och tar gärna initiativ till aktiviteter för att uppnå resultat. För att lyckas i det här uppdraget är det viktigt att du kan arbeta strukturerat och planera ditt arbete.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Martina Bruzelius, tillförordnad enhetschef, 018-727 84 19.
Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
DIK, Erik Önnevall, 018-727 21 85
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (
https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSN-2023-03164".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Uppsala kommun (org.nr 212000-3005)
Jobbnummer 8245595
Observera att sista ansökningsdag har passerat.