Administratör till stabsavdelningen, Härnösand
Specialpedagogiska skolmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten i Härnösand,
Umeå,
Östersund,
Sigtuna,
Solna eller i
hela Sverige Hos oss arbetar du för en utvecklande och tillgänglig lärmiljö för alla. Vi erbjuder specialpedagogiskt stöd och rådgivning till skolor och förskolor i hela landet, svarar på frågor och erbjuder kurser och konferenser. Vi driver åtta specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Vi har cirka 1 200 anställda. Välkommen till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik.
Stabsavdelningen är en av myndighetens nio avdelningar och leds av stabschefen. Avdelningens uppdrag är att säkerställa ett effektivt och väl fungerande ledningsstöd av hög kvalitet, styrd av verksamhetens och ledningens behov, samt krav från myndigheter. Avdelningens ansvarsområden omfattar bland annat ekonomi, personal, juridik, it, lokalförsörjning och upphandling.
Publiceringsdatum2018-03-11ArbetsuppgifterSom administratör kommer du att vara placerad vid Stabsavdelningen och utgöra ett stöd till vår inköps- och upphandlingsfunktion samt vid behov även till andra funktioner inom avdelningen. I arbetet ingår exempelvis:
• Diarieföring och dokumentation
• Information och användarstöd för inköpsansvariga i verksamheten
• Publicering på intranät och externwebb
• Projektadministration i form av mötesplanering, kallelser, bokningar, dokumentation osv
• Registrering i avtalsregistret
• Viss systemadministration avseende systemstöd inom området
• Att delta i arbetet med att utveckla och effektivisera myndighetens arbetssätt när det gäller inköp och upphandlingar
• Allmänna administrativa göromål
I arbetet ingår att jobba proaktivt för att myndigheten ska följa riktlinjer och regelverk vid inköp och upphandlingar, vilket bland annat kan innebära att du deltar i informations- och utbildningsinsatser.
KvalifikationerDu har:
• Högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Flera års erfarenhet av administrativt arbete i en stödjande roll vid myndighet eller i annan större organisation.
Vi ser gärna att du har:
• vana från att jobba med inköp och upphandlingar
• erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU)
• vana från systemstöd för inköp, upphandling och avtal
• någon vana av att jobba med diarieföring, gärna i W3D3
• god it-vana, utöver Officepaketet gärna också erfarenhet av programvaran SharePoint
• vana från affärssystem
Arbetet kräver både självständighet och förmåga att jobba som en del i ett team samt förmåga att ta ansvar och egna initiativ. Du är noggrann och strukturerad och har en god kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du trivs med att arbeta med ett konsultativt förhållningssätt.
Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Vi tillämpar sex månaders provanställning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-25
Ange följande referens när du ansöker: 2 STO-2018/470
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYlva Zetterlund 010-473 60 17
FöretagSpecialpedagogiska skolmyndigheten
AdressSpecialpedagogiska skolmyndigheten
Box 1100
87129 Härnösand
KontorsadressMagasinsgatan 11 87129 Härnösand
Jobbnummer 4013238
Observera att sista ansökningsdag har passerat.