Administratör till Staben

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du jobba med administration och koordinering? Sök och bli en del av vår stab!

Publiceringsdatum
2025-06-02

Om tjänsten
Förvaltningen ansvarar bland annat för registratur för Bygg- och miljönämnden och Markplanerings- och exploateringsnämnden. Som administratör i den här rollen ingår du i registraturteamet och bemannar regelbundet förvaltningens registratur. Registraturen hanterar inkommande handlingar, sorterar och fördelar ärenden/frågor till nämndernas verksamhet. Registraturen hanterar också begäran om utlämnande av handlingar.

I arbetet ingår samordning och administration i förvaltningens interna beredningar samt allmän administration utifrån stabens olika uppdrag. Du kommer också aktivt bistå i förvaltningsgemensamma arrangemang.

Exempel på arbetsuppgifter:

• registrering/diarieföring i diarie- och ärendehanteringssystem
• posthantering och arkivfrågor
• administration ex samordning av interna beredningar, beställningar/inköp, bokningar, sammanställningar m.m.
• samordning av förvaltningsdagar och gemensamma arrangemang för förvaltningen

Om arbetsplatsen
Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen består av fyra avdelningar: Bygglov, Mark- och exploatering, Miljö och Stadsplanering samt en Stab. Inom förvaltningen arbetar ca 200 anställda varav ca 10 inom Staben. Staben samordnar Bygg-och miljönämndens och Markplanerings-och exploateringsnämndens registratur, post och arkiv. Vidare samordnar Staben även årsprocess- och internkontroll, initierar och driver innovation och utveckling och koordinerar i större stadsutvecklingsprojekt. Vi ger också dokumentationsstöd i ledningsforum och arbetar med uppdrag från förvaltningsledning. Vårt kontor finns i Citypassagen, vi arbetar flexibelt och aktivitetsbaserat. Kontoret och ligger i direkt anslutning till Resecentrum och nära city.

För oss är fritiden viktig. Framför allt för att du ska må bra. Men också för att vi tror att en medarbetare som mår bra privat, även känner sig mer motiverad att göra ett bra arbete på jobbet. Här har vi samlat några av de förmåner som du kan ta del av när du jobbar hos oss: Förmåner - Jobba i Örebro kommun (orebro.se) Vår förvaltning har även en personalförening som hittar på olika aktiviteter löpande under året.

Hos oss blir du en del av en helhet och medverkar till våra förvaltningsövergripande mål: Med demokratin som grund skapar vi ett attraktivt och hållbart Örebro. Vi bygger förtroende genom tydlighet och kompetens. Vi är engagerade, visar öppenhet och mod.

• vi vill väl och har förståelse för varandras uppdrag
• vi ser helheten framför det egna
• vi ser möjligheter och är nyfikna
• vi är innovativa och kreativa

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som person är du strukturerad och kvalitetsmedveten. Du samarbetar väl med andra, har bra bemötande och professionellt förhållningssätt. Du anpassar dig efter behov som uppstår i arbetet och har god förmåga att prioritera. Din kommunikationsförmåga på svenska, både muntligt och skriftligt, är mycket god och du kan kommunicera tydligt till ett brett spann av mottagare. Du vill bidra till smarta administrativa lösningar i en ständigt utvecklande miljö och omvärld.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
• avslutad gymnasieutbildning kompletterad med eftergymnasial utbildning/kurs inom exempelvis informationssäkerhet, förvaltningsrätt, samhällskunskap, digitalisering
• erfarenhet av digital registrering/diarieföring i W3D3 eller liknande ärende/diariehanteringssystem
• kunskap om politiskt styrd organisation
• mycket god kunskap i Office 365
• erfarenhet av digitalt arbetssätt
• kunskap om informationssäkerhet och GDPR

Meriterande:

• erfarenhet av arbete med beredning av ärenden
• erfarenhet av administrativ service

Tjänstens omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 15 juni.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Örebro kommun (org.nr 212000-1967), http://www.orebro.se

Arbetsplats
Örebro Kommun

Kontakt
Enhetschef
Kerstin Hellberg
019 - 21 14 14

Jobbnummer
9369679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: