Administratör till Samhällsbyggnad i Båstads kommun

Båstads Kommun, Administration samhällsbyggnad och boanpassning / Administratörsjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Administration samhällsbyggnad och boanpassning i Båstad

Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.

Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.

Vi söker nu efter en erfaren administratör till administrationsavdelningen i Båstads kommun. Administrationsavdelningen är en del av samhällsbyggnad som ansvarar för plan-, bygg-, miljö- och kartfrågor. Vi är en grupp på 35 bygglovshandläggare, administratörer, planerare, miljö- och hälsoskyddsinspektörer samt kart/GIS-ingenjörer som tillsammans arbetar modernt och serviceinriktat och eftersträvar en helt digital ärendehantering.

På administrationsavdelningen arbetar fem medarbetare med nästan all administration åt miljö-, bygglovs- och planavdelningen samt handläggning av bostadsanpassningsbidrag.

Fram till hösten 2025 renoveras Båstads kommunhus. Under tiden finns vår arbetsplats i trevliga kontorslokaler i Grevie, strax söder om Båstad. Hösten 2025 förväntas vi kunna flytta tillbaka till ett nyrenoverat och modernt kommunhus i Båstad.

Publiceringsdatum
2024-10-10

Arbetsuppgifter
Tjänsten är ett vikariat under ett års tid under ordinarie personals föräldraledighet med eventuell möjlighet till förlängning. Ditt arbete kommer framför allt handla om att registrera och expediera bygglovsavdelningens ärenden i verksamhetssystemet ByggR men du kommer även att få hjälpa dina kollegor inom miljö och plan vid behov.

Administrationen ansvarar för att registrera all inkommen post till samhällsbyggnad och att lämna ut handlingar enligt offentlighets- och sekretesslagen samt GDPR.

Tjänsten ställer stora krav på att kunna arbeta strukturerat, prioritera mellan olika arbetsuppgifter och hantera olika inkomna ärenden på ett professionellt sätt. Mängden inkomna ärenden varierar under året och det är därför viktigt att kunna hjälpas åt och samarbeta inom administrationen.

Administrationsavdelningen har i uppdrag att digitalisera och utveckla våra processer i strävan mot ett helt digitalt arbetssätt.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet av administrativt arbete inom kommunal verksamhet, helst inom samhällsbyggnads ansvarsområde.

Du har god datorvana och behärskar Officepaketet väl och har erfarenhet av ärendehanteringssystem som ByggR, Ecos , AlkT eller motsvarande. Du ska ha ett intresse av att tillämpa flera olika ärendehanteringssystem och har snabb inlärningsförmåga. Erfarenhet av utveckling inom att digitalisering av ärendehanteringssystem är ett stort plus.

Eftersom vi tar emot flera samtal från invånarna och andra aktörer så ska du kunna kommunicera på ett professionellt sätt.

Som person har du lätt för att samarbeta, är lyhörd, nyfiken och ansvarstagande. God kunskap om offentlighets- och sekretesslagen samt GDPR.

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval.

Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag och möjlighet att teckna förmånscykel. Det finns även möjlighet till löneväxling, avtal för miljöbil samt semesterlöneväxling där gällande avtal finns. Rökfri arbetstid tillämpas.

Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen. Kommunala avtal gäller.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Kontaktuppgifter till fackliga företrädare nås via respektive fackförbunds webbplats.

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "124".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Båstads kommun (org.nr 212000-0944)

Arbetsplats
Båstads Kommun, Administration samhällsbyggnad och boanpassning

Kontakt
Administrativ chef
Anna Jönsson
anna.jonsson@bastad.se
0431-77193

Jobbnummer
8949064

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Båstads Kommun, Administration samhällsbyggnad och boanpassning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Båstads Kommun, Administration samhällsbyggnad och boanpassning: