Administratör till registerenheten
Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsens uppdrag är att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Det är ett samhällsviktigt och engagerande arbete som ger möjlighet att bidra till utvecklingen inom välfärdsområdet.
Tjänsten är placerad på enheten för register, som ingår i avdelningen för statistik och jämförelser. Enheten för register ansvarar för drift, förvaltning och vidareutveckling av register som används för forskning, statistik samt uppföljning och utvärdering.
Socialstyrelsen samlar in en mängd data från vården och omsorgen som sedan används i våra hälsodata- och socialtjänstregister. En del av informationen består av pappersblanketter. Dessa behöver digitaliseras. Socialstyrelsen har tidigare haft underleverantörer för arbetet men har nyligen byggt upp en egen funktion för detta.
Till vår nya funktion för digitalisering söker vi nu en administratör som ska arbeta med scanning och registrering av pappersbaserad information.
Vi söker dig som vill
• arbeta med digitalisering av pappersblanketter
• delta i övriga förekommande administrativa uppgifter på registerenheten
Kvalifikationskrav
• Mångårig vana av att arbeta med scanning och efterregistrering/kontroll av pappersblanketter
• Erfarenhet av att arbeta med medicinska termer
För att lyckas i rollen är du mycket noggrann. Du har även lätt för att samarbeta och kommunicera. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av att arbeta specifikt med data rörande dödsorsaker, graviditeter och förlossningar eller liknande.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning och start snarast. Placeringen är på Socialstyrelsens kontor i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på
www.socialstyrelsen.se.Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2018-02-14, genom att besöka vår hemsida
www.socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 2.6.1-2626/2018. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Publiceringsdatum2018-01-30KontaktÅsa Fransson
enhetschef
075-247 30 04
Ola Nordin
personalspecialist
075-247 41 85
Fackliga företrädare
SACO Rose-Marie Nylander 075-247 3182
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 3181
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
106 30 Stockholm
10630 Stockholm
Kontorsadress106 30 Stockholm
Jobbnummer 3933692
Observera att sista ansökningsdag har passerat.