Administratör till plan- och byggenheten
Karlsborgs kommun, samhällsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Karlsborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlsborg,
Tibro,
Vadstena,
Hjo,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlsborgs kommun, samhällsbyggnadsförvaltningen i Karlsborg Karlsborgs kommun med sina snart 7000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel.
Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet. För att ge våra medarbetare bra möjligheter att kombinera arbetsplatsens krav, sina egna behov och privatlivet på ett utvecklande sätt eftersträvar vi också flexibla arbetsformer och arbetstider. Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl.a. Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda och omsätter runt 500 mkr/år.
Samhällsbyggnadsförvaltningen har en verksamhet med en stor spännvidd innehållande enheterna gata/park, vatten- och avlopp, plan- och bygg, fastighet samt kost och tillhörande administrativa tjänster.
Publiceringsdatum2018-05-15ArbetsuppgifterTjänsten är placerad på samhällsbyggnadsförvaltningens plan- och byggenhet som har fem medarbetare. Arbetet styrs av byggnadsnämnden, som även är trafiknämnd, med ansvar för fysisk planering, bygglov och kartverksamhet.
Du kommer i huvudsak arbeta med att sköta enhetens expedition och byggnadsnämndens nämndadministration. Löpande arbetsuppgifter är hantering och registrering av handlingar, telefonsamtal, debitering, handläggning av parkeringstillstånd, att hålla hemsidan uppdaterad, utskick inför nämnd, arkivering och arkivvård samt övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Det kan även komma att bli aktuellt att hjälpa andra enheter inom kommunen vid behov.
Arbetet sker i huvudsak i vårt verksamhetssystem ByggR och i samverkan med annan personal på förvaltningen. Arbetet innefattar också mycket kontakter med allmänheten. Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet av att administrativt arbete och som vill utvecklas vidare inom området.
KvalifikationerVi söker dig som har någon form av administrativ utbildning och har arbetat med administrativa arbetsuppgifter tidigare. Det är mycket meriterande om du arbetat med just bygglovshandläggning.
Som person är du strukturerad och noggrann då det är viktigt att du håller en hög kvalitet i ditt arbete samtidigt som du är effektiv. Vidare kan du uttrycka dig professionellt i både skriftlig och muntlig form. Vi ser också att du som söker har en god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter och trivs med mycket eget ansvar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Välkommen att arbeta med oss i Karlsborgs Kommun! Erfarenhet krävs.
ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser eller rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-31
Ange följande referens när du ansöker: Dnr. 2018-51
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHåkan Karlsson
hakan.karlsson@karlsborg.se 0505-172 95
FöretagKarlsborgs kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen
AdressKarlsborgs kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen
Storgatan 16
54682 Karlsborg
KontorsadressStorgatan 16 54682 Karlsborg
Jobbnummer 4144321
Observera att sista ansökningsdag har passerat.