Administratör till Personalenheten

Polismyndigheten i Jönköpings län / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Värnamo eller i hela Sverige

Om myndigheten
Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 750 personer. Tillsammans arbetar vi för ett tryggare län. Läs mer om vår organisation och verksamhet på www.polisen.se/jonkoping
Om personalenheten
Personalenheten består i dagsläget av 9 personer. Enheten arbetar bland annat med rekrytering, kompetensutveckling, mångfalds- och arbetsmiljöfrågor samt förhandlings- och samverkansfrågor inom HR-området. Enheten fungerar dessutom som ett stöd för ansvariga chefer inom myndigheten när det gäller HR-frågor, samt för att strategiskt driva och utveckla myndighetens framtida personalfrågor.

Publiceringsdatum
2011-02-18

Dina arbetsuppgifter
Personalenhetens administratör arbetar med all förekommande personaladministration. Förutom det innehåller arbetet stora delar av rekryterings- och utbildningsadministration, intern information , statistik och sammanställningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasiekompetens, med inriktning mot kontor och administration, eller annan administrationsutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har intresse för och ska ha längre erfarenhet av administrativt arbete inom personalområdet, där du då ska ha bred erfarenhet av administration kring utbildnings- och kompetensfrågor. Du ska ha goda kunskaper i Office-paketet, samt kunskap i att arbete i personaladministrativa datorprogram, starkt meriterade är om du har kunskap i datorprogrammet Palasso. Då personalenheten arbetar mycket med stöd och service till samtliga inom myndigheten är det meriterande om du har erfarenhet av service/receptionsarbete i någon form. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av fakturahantering, arkivering och referenstagning.
Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, och har kunskaper i engelska. Du ska ha erfarenhet från statlig eller annan offentlig verksamhet, tidigare arbete inom Polisen är meriterande.

Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, bland annat värdesätter vi att du är flexibel, ansvarskännande, positiv och har förmåga att arbeta i grupp. Vidare ska du vara serviceinriktad och kunna hantera arbetstoppar. För uppgifterna krävs att du är noggrann, strukturerad och kan arbeta självständigt. Du tycker om och har lätt för att lära nya saker.

Övrig information
Aktuell anställning är vikariat fr o m 2011-03-20 dock längst t o m 2011-12-31, eller till dess ordinarie befattningshavare återkommer, placeringsort är Jönköping.
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenhet, kunskap och personlighet tas tillvara och berikar verksamheten. Vi arbetar utifrån en nationellt framtagen värdegrund. Denna kan du läsa mer om på vår hemsida. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.
Upplysningar
För ytterligare information om arbetet är du välkommen att kontakta chefen för personalenheten Åsa Runnzell 010-5667881 eller 0768-78 58 09.
Facklig företrädare för ST: Anne-Catherine Brandt, telefon 036-30 90 43 eller 0705-15 62 32.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning till jobbansokan.jonkoping@polisen.se . Vi tar även emot ansökningar per post till: Polismyndigheten i Jönköpings län, Diariet, Box 618, 551 18 Jönköping, ange då din e-post adress. Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, varför du söker utlyst funktion, dina ambitioner och förväntningar på funktionen samt vad du kan tillföra verksamheten. Märk ansökan med diarienummer Dnr A-725-1512/11.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-23
Ange följande referens när du ansöker: Dnr A-725-1512/11
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Företag
Polismyndigheten i Jönköpings län

Adress
Polismyndigheten i Jönköpings län
55118 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Vallgatan 3-5

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414
Faxnummer: 010-5668770
E-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Jobbnummer
854654

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Jönköpings län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län: