Administratör till myndighet i Stockholm
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-10-13
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-10-13Om tjänstenNu söker vi en erfaren och noggrann administratör till en statlig myndighet med placering centralt i Stockholm för att täcka upp under ordinaries personals frånvaro. Detta är en spännande möjlighet för dig som trivs i en stödjande roll och vill arbeta administrativt i en samhällsviktig organisation med varierande arbetsuppgifter.
Förekommande arbetsuppgifter:
• Stödja avdelningschef/gruppchef och övriga medarbetare med kalenderhantering, reseplanering och kommunikation.
• Planera och arrangera diverse möten och konferenser (inbjudningar, agendor etc.).
• Registrera reseräkningar och utlägg i vårt lönehanteringssystem Primula.
• Registrering i interna och externa system.
• Diverse administrativa uppgifter.
• Ställa samman presentationer i PowerPoint.
• Informationssökning.
• Delta och registrera beslut i myndighetens ärendessystem i samband med kreditkommittéer.
• Stödja övriga delar av myndigheten vid behov tillsammans med övriga assistenter.
Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med planerad start den 19 november 2025 och förväntas pågå till den 30 juni 2026, med möjlighet till förlängning fram till den 31 december 2026. Uppdraget inleds som en heltidstjänst (37,5h/vecka), men kan övergå till deltid i takt med att den ordinarie medarbetaren successivt ökar sin arbetstid. En minskning av arbetstiden bedöms som trolig under hösten 2026.
Arbetet sker huvudsakligen på plats i myndighetens lokaler nära Hötorget. Efter en upplärningsperiod på cirka en månad finns möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar per vecka.
Myndigheten planerar att kalla kandidater på en digital intervju via teams under vecka 44-45-
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Hög digital mognad/kompetens
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering kan arbetspsykologiska tester förekomma. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-10-22.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 eller e-post:
maja.nystrom@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
https://www.adecco.com/sv-se Kontakt Assistant National Recruiter
Adam Sjöborg
Adam.Sjoborg@adecco.se Jobbnummer 9552703