Administratör till miljö- och byggförvaltningen
Strömstad kommun, Miljö- och byggförvaltningen / Receptionistjobb / Strömstad
2017-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till miljö- och byggförvaltningen" (publicerad 2018-09-14) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Strömstad,
Tanum,
Dals-Ed,
Munkedal,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strömstad kommun, Miljö- och byggförvaltningen i Strömstad Strömstads kommun erbjuder meningsfulla jobb där du kan göra skillnad för både invånare och besökare. Som medarbetare bidrar du till kommunens vision om en internationell småstad med livskvalitet, natur och friluftsliv i världsklass! Kommunen växer och har idag drygt 13 000 invånare. Som Strömstads största arbetsgivare kan vi erbjuda goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vi eftersträvar balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa.
Miljö- och byggförvaltningen ansvarar för kommunens myndighetsutövning inom samhällsbyggnadsområdet. Verksamheten syftar till att skydda kommunens miljö och kommunmedborgarnas hälsa samt skapa en god, långsiktig och säker livsmiljö. Vi arbetar för att både kommunmedborgare och medarbetare ska uppleva kvalitet, rättssäkerhet, delaktighet och känsla av sammanhang.
Förvaltningen har ca 45 heltidsanställda samt ett 50-tal deltidsbrandmän och består av fyra verksamheter; miljö- och hälsoskydd, plan- och bygg, kart- och mät (GIS) samt räddningstjänst.
För att möta framtidens behov behöver den administrativa avdelningen inom förvaltningen stärkas upp med en administratör till.
Publiceringsdatum2017-11-17ArbetsuppgifterVi söker en administratör som vill vara med och vidareutveckla vår redan fungerande administration. Just nu utvecklar vi våra processer och rutiner för att förbereda oss för en övergång mot ett digitalt arbetssätt. Det gör att vi ifrågasätter hur vi hittills gjort och söker nya säkra och arbetsbesparande digitala lösningar som till exempel digitala handlingar och e-arkiv.
Din roll som administratör är betydande för att upprätthålla en rättssäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstemän.
Tjänsten innebär diarieföring, arkivering, fakturering, kundservice med mera.
Som administratör jobbar du i ett kompetent team där du även kommer att vara ett ansikte utåt i kontakt med allmänhet. I tjänsten ingår det att vid behov vara backup åt vår kommunvägledare i vårt kommuncenter.
Vi söker dej som är nyfiken, social, engagerad, utvecklingsorienterad och lösningsfokuserad.
KvalifikationerDu ska ha minst en gymnasial utbildning i botten, gärna kompletterad med någon form av administrativ inriktad utbildning. Du har stor datavana, duktig på att organisera och tycker det är kul att arbeta med administrativa uppgifter och kundservice.
Du har arbetslivserfarenhet av att arbeta med:
• Administrativa uppgifter, gärna i offentlig verksamhet
• Administrativa system och program som till exempel Officepaketet, Vision eller liknade ärendehanteringssystem
• Kundservice och bemötande av kunder
Du är:
• Bra på att prioritera, strukturera och ta ansvar för ditt arbete
• Van vid och kan hantera stressiga situationer på ett bra sätt
• Utvecklingsorienterad, ser förbättringsområden och möjligheter till effektivisering.
• Social, positiv och vill bidra till att alla trivs på arbetet
• Kundfokuserad med känsla för god service och gott bemötande
• Bra på att kommunicera på svenska både muntligt och skriftligt, då arbetet innebär mycket texthantering, kontakt med allmänheten och övriga intressenter
Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet!
ÖVRIGT
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att komma in med din ansökan så snart som möjligt.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-11
Ange följande referens när du ansöker: A732130/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarita Lindhav
marita.lindhav@stromstad.se 0526-192 45
Michael Olsson
michael.olsson@stromstad.se 0526-19370
FöretagStrömstad kommun, Miljö- och byggförvaltningen
AdressStrömstad kommun, Miljö- och byggförvaltningen
Stadshuset
45280 Strömstad
KontorsadressNorra Bergsgatan 23 45280 Strömstad
Jobbnummer 3808863
Observera att sista ansökningsdag har passerat.