Administratör till LSS Funktionsstöd

Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Leanlink
Tjänsten är placerad inom förvaltningen Leanlink som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt med vård, stöd och omsorg, för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2022-12-14

Arbetsuppgifter
I rollen som administratör inom LSS Funktionsstöd kommer du att arbeta nära verksamheterna. Du kommer att fungera som ett administrativt stöd till avdelningschefer och verksamhetschefer inom avdelningen. Generella arbetsuppgifter är exempelvis lönehantering för ledning och stödfunktioner samt kontering av fakturor och diarieföring i W3D3. I tjänsten ingår också att göra inköp och beställningar av olika slag, som exempelvis kontorsmaterial, skyddsutrustning, kaffe, välkomstkit och marknadsföringsmaterial. Du är också ett allmänt chefsstöd och kan ansvara för att boka tillfälliga lokaler, resor etc. I din roll ingår också att ha kontakt med fastighetsägare på Hertig Karls gatan och att göra felanmälningar samt ansvar för nycklar och larm till fastigheten.

I arbetsuppgifterna ingår också att tillsammans med dina kollegor vara med och kontinuerligt utveckla våra arbetssätt kring administration, både gällande personal men även fakturahantering. I rollen har du även en nära samverkan med verksamhetsnära HR, ekonom, ekonomiadministratör på LSS Funktionsstöd samt vår nya avdelning BAS (bemanning administration och schemaläggning) som arbetar övergripande i hela Leanlink.

Din arbetsplats
Vi söker nu en områdesbaserad administratör till LSS Funktionsstöd. Din arbetsplats kommer primärt att vara vårt kontor på Hertig karlsgatan 5A där även verksamhetschefer och andra verksamhetsnära administrativa kollegor är placerade. Tjänsten är tillsvidare på heltid med arbetstid förlagd till dagtid vardagar med flextidsavtal.

LSS Funktionsstöd inom Leanlink tillhandahåller verksamhet enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Vi ansvarar för grupp- och servicebostäder, personlig assistans, korttidsavlösning, kultur- och fritidsverksamhet samt anhörigvård. Med våra ca 600 medarbetare erbjuder vi verksamhet med god kvalité, där vi utgår ifrån Leanlinks kärnvärden samt vår gemensamma värdegrund vilket tillförsäkrar goda levnadsvillkor för de vi är till för.

Hela Leanlink genomgår nu en förändringsresa. Under våren kommer vår nya gemensamma organisation för bemanning, administration och schemaläggning att startas upp. Det innebär ett mer likvärdigt arbetssätt inom hela Leanlink men även att de olika rollerna kommer att förändras.

Innehållet i ditt uppdrag kan komma att förändras under tid och du har möjlighet att vara med och forma den nya adminsitratörsrollen.

Du som söker
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning. Har du eftergymnasial utbildning inom lön eller ekonomiadministration eller annan eftergymnasial utbildning som bedöms likvärdig ser vi det som meriterande. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete.

Har du erfarenhet av arbete med löneadministration, erfarenhet i personalsystemet Heroma ser vi det som meriterande. Erfarenhet av diarieföring och arkivering samt erfarenhet och kunskap i ekonomisystemet Unit4 är också för tjänsten meriterande. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i offentlig verksamhet och har kunskap kring regelverk och avtal inom området då du behöver kunna hantera och förhålla dig till dessa i ditt dagliga arbete.

Du har goda kunskaper inom digitala arbetssätt och IT-system. Svenska språket behärskar du väl i såväl tal som skrift då arbetet innebär mycket kontakter både skriftligt och muntligt med verksamhetschefer, medarbetare och andra samabetspartners.

För att trivas i rollen som administratör hos oss behöver du kunna ta ett eget ansvar för dina arbetsuppgifter och vara duktig på att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behöver också känna dig bekväm i att arbeta utifrån deadlines. Samtidigt som du ska kunna arbeta självständigt behöver du också kunna samarbeta med andra på ett smidigt och lyhört sätt. Vi ser också att du är serviceinriktad och tillmötesgående och har förmågan och viljan att hjälpa andra samt att du vid ändrade omständigheter ser möjligheterna i förändringar.

I vår urvalsprocess till denna tjänst kan det förekomma urvalstester och videofrågor.

Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 10567

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings kommun (org.nr 212000-0449), http://www.linkoping.se/

Kontakt
Affärsområdeschef
Lise-Lotte Ardell
013-207897

Jobbnummer
7259613

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: