Administratör till kyrkogårdsförvaltningen

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Stockholms kyrkogårdsförvaltning är huvudman för begravningsverksamheten i Stockholm. Kyrkogårdsförvaltningen bedriver begravnings- och serviceverksamhet med högt ställda etiska krav och ansvarar för 11 begravningsplatser, 13 kapell och 2 krematorier med stora kulturhistoriska värden.



Välkommen till oss

Är du en utvecklingsinriktad och driven administratör? Just nu söker vi en administratör till bokning och gravrättsavdelningen.

Boknings- och gravrättsavdelningen bedriver en kundorienterad verksamhet och ansvarar för bokningar av ceremonier, kremationer och gravsättningar. Inom avdelningen ligger också uppdraget att administrera förvaltningens gravbok, myndighetsutövning gällande gravrätt och frågor kring gravskötsel.

På avdelningen arbetar 16 medarbetare varav 7-8 medarbetare arbetar i bokningsgruppen.

Just nu pågår ett utvecklingsarbete inom avdelningen där vi ser över våra rutiner och arbetssätt. Vi har en målsättning att våra arbetssätt ska uppfattas som moderna och tillgängliga i förhållande till de kundgrupper som vi dagligen arbetar med.

Vi erbjuder

Som medarbetare på Kyrkogårdsförvaltningen erbjuds du introduktion samt utbildningsinsatser och seminarium inom aktuella verksamhetsfrågor. Vi tillämpar flextid samt olika friskvårdsinitiativ. Vi värnar om en god arbetsmiljö och att våra medarbetare ska känna delaktighet.

Din roll

Som administratör ansvarar du tillsammans med dina kollegor i avdelningens bokningsgrupp för bokningar av ceremonilokaler, kremeringar och gravsättningar samt administration och kontroll vid ny upplåtelse med gravrätt. Det är en kundorienterad roll och kunderna består främst av begravningsbyråer, anhöriga och kunder som vill beställa skötsel eller planteringar till gravar. Kundkontakterna sker via mail, telefon och vissa fall personliga besök.

Bokningsgruppen ansvarar också för administration av olika kostnader i samband med en gravsättning. Dokumentationen sker i verksamhetssystemen Aveny och eDok.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

fullgjord gymnasieutbildning
minst 2 års arbetslivserfarenhet i en administrativ roll.

Det är meriterande om du har:

erfarenhet i liknande administrativ roll där du arbetat med kundbokningar
vana av att arbeta i ärendebaserat system
kunskaper om förvaltningslagen samt lagen om offentlighet och sekretess.

I denna roll behöver du vara serviceinriktad vilket innebär att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående i ditt arbete och tar ansvar för att strukturera, planera och prioritera dina uppgifter på ett effektivt sätt. I denna roll är det även viktigt att du är noggrann och mån om att upprätthålla en god kvalitet. Det är även positivt om du är proaktiv och bidrar i det utvecklingsarbete som sker inom avdelningen.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Låter detta intressant är du varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2024-06-09

Övrig information
Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

I denna rekryteringsprocess kan urvalstester komma att användas.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/3102".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Kyrkogårdsförvaltningen, Administrativa avdelningen

Kontakt
Karin Wikström, avdelningschef
08-50830114

Jobbnummer
8736234

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: