Administratör till Kultur- och utbildningsförvaltningen
Kiruna kommun, Kultur- & utbildningsförvaltningen / Administratörsjobb / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kiruna,
Gällivare,
Jokkmokk,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kiruna kommun, Kultur- & utbildningsförvaltningen i Kiruna I Kiruna kan du uppleva allt från storslagen fjällvärld till ett spännande kulturliv, från midnattssol till norrsken, från snöfyllda vintrar till ljusfyllda somrar. Kiruna kommun är Sveriges nordligaste stad som vi nu flyttar på. Kiruna befinner sig därmed i ett spännande läge och framtidstron är stor.
Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att Kiruna kommuns verksamheter håller en hög kvalitet med invånarna i fokus. Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av vår värdegrund RASK där respekt, ansvar och samverkan i Kiruna kommun är ledorden.
Kultur och utbildningsförvaltningen består till största delen av pedagogiska verksamheter samt andra verksamheter som behövs för att dessa ska fungera. Som namnet avslöjar så hör även kommunens kulturverksamheter till förvaltningen. För den övergripande administrationen och samordningen inom förvaltningen samt nämndarbetet finns också ett centralt kansli på stadshuset.
Publiceringsdatum2022-02-09ArbetsuppgifterSom administratör vid kultur och utbildningsförvaltningens centrala kansli
kommer du att arbeta med olika administrativa arbetsuppgifter såsom:
Arkivering och utlämnande av allmänna handlingar
Ansvara för myndighetsexpedition under kansliets öppettider
Svara i kanslitelefon och e-post samt posthantering.
Handläggning av bidragsansökningar samt registrering av handlingar
Vara en servicefunktion och stöd till föreningar och övriga kring förfrågningar om bidrag
Resurs vid kulturarrangemang vid skola och förskola
Andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma beroende på verksamhetens behov.
KvalifikationerVi söker dig som har minst en gymnasial utbildning med administrativ inriktning och gärna erfarenhet av administrativt arbete.
Som person har du god samarbetsförmåga, du är strukturerad, ordningsam och kommunikativ. Du är flexibel, och klarar av att hantera många olika arbetsuppgifter under en dag. Vi lägger stor vikt personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden.
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid.
Vi har många olika förmåner så som fri-friskvård där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar.
Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk.
Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tidsbegränsad anställning till och med 221231. Tillträde sker enligt överenskommelse , upphör: 2022-12-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKiruna kommun, Kultur- & utbildningsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1083452 ".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kiruna kommun (org.nr 212000-2783)
Arbetsplats Kiruna kommun, Kultur- & utbildningsförvaltningen
Kontakt Bitr. förvaltningschef
Conny Persson
conny.persson@kiruna.se Jobbnummer 6328452
Observera att sista ansökningsdag har passerat.