Administratör till Karlskrona

DC Talents AB / Backofficejobb / Karlskrona
2025-03-10


Visa alla backofficejobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos DC Talents AB i Karlskrona, Jönköping, Linköping, Kungsbacka, Norrköping eller i hela Sverige

OM FÖRETAGET
Kund har i ett första skede valt att var anonym. Mer information ges i ett senare skede av rekryteringsprocessen.
Vi söker nu en erfaren administratör till vår kund inom fastighetsbranschen i Karlskrona. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start i mars och som initialt löper till årsskiftet 25/26. Du blir anställd av DC Talents och uthyrd till kund.

OM ROLLEN
Som administratör kommer du bland annat arbeta med leverantörsreskontra, fakturahantering och registervård och fokus ligger på att hantera ett stort inflöde av fakturor och utbetalningar, främst kopplade till hyror. Du kommer att ingå i ett mindre team där ni samarbetar tätt i det dagliga arbetet och du har kontakt med såväl interna som externa parter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hantera och kontrollera leverantörsfakturor samt säkerställa korrekt betalningsflöde.
Administrera utbetalningar och självständigt utreda avvisade betalningar.
Uppdatera och kvalitetssäkra register för fastighetsägare och masterdata.
Registrera signade avtal och uppsägningar samt säkerställa att tillhörande administration genomförs korrekt.
Rutinmässiga administrativa uppgifter, så som bland annat uppdatering av hyror och förändringar i avtal, statusbevakning av avtal och betalningar, efterlysning av uteblivna fakturor samt kontakt med fastighetsägare via mail och telefon vid behov.

DIN PROFIL
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av leverantörsreskontra, inklusive fakturahantering, betalningsflöden och avstämningar. Vi ser också att du har gedigen erfarenhet av registervård och masterdataadministration. Vidare är det ett krav att du har god erfarenhet av att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i Excel. För denna tjänst är det meriterande om du har tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen och/eller hyresadministration, samt tidigare arbete med betalningsutredningar.

ANSÖKAN & KONTAKT
I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du som passar i rollen har en god förmåga att självständigt driva arbetet vad gäller exempelvis utredningar, och att du lägger stort fokus på att arbetet utförs korrekt och effektivt. Du har en god kommunikationsförmåga och har ett tydligt och professionellt bemötande i ditt arbete. Vidare ser vi att du jobbar strukturerat och har en god förmåga att prioritera i ditt arbete, även i perioder med högre tempo och arbetsbelastning. Slutligen är du en lagspelare som har god samarbetsförmåga och du trivs med många kontakter i din roll.

OM DC TALENTS
DC Talents är ett specialistbolag inom bemanning, rekrytering och hyrrekrytering. Vi är nischade inom den juniora tjänstemannasektorn och vårt fokus ligger på mjuka värden där kandidaternas personlighet, driv och kulturella matchning premieras i lika stor utsträckning som de traditionella hårda kraven.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-21
E-post: jobb@dctalents.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan administratör".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
DC Talents AB (org.nr 559473-0599)

Arbetsplats
DC Talents

Jobbnummer
9211481

Prenumerera på jobb från DC Talents AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos DC Talents AB: