Administratör till IVL Svenska Miljöinstitutet!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en serviceinriktad person med administrativ erfarenhet som trivs med variation i ditt arbete? Brinner du för miljön och vill arbeta i ett spännande och expansivt företag? Vi på Adecco Office & HR söker nu en administratör till IVL Svenska Miljöinstitutet i Göteborg med start i januari/februari!
Kort om företaget
IVL Svenska Miljöinstitutet grundades 1966 av staten och näringslivet gemensamt med syfte att bedriva forskning kring industrins luft- och vattenvårdsfrågor. I dag är företaget ett miljöinstitut som fokuserar på långt mycket mer än så. Gemensamt för alla företagets uppdrag är ett samspel mellan såväl ekologiska som ekonomiska och sociala perspektiv.
Företagets kärnvärden är trovärdighet, framsynthet och helhetsyn. Deras vision är ett hållbart samhälle. Företaget driver på omställningen till det hållbara samhället genom att omvandla vetenskap till verklighet, miljöproblem till möjligheter och linjära processer till en cirkulär ekonomi.
Hur ser din arbetsdag ut?
Rollen som Administratör på IVL är en tvådelad tjänst där den ena delen innefattar att vara behjälplig administrativt och den andra delen omfattar lokalansvar. I dina administrativa arbetsuppgifter ingår bl.a.
• Mailhantering
• Mötesbokningar
• Skapa presentationer
• Redigera, korrigera, registrera och arkivera rapporter.
• Resehantering
• Fakturahantering
• Beställa material så som ergonomiska hjälpmedel, kontorsmaterial och arbetskläder
• Visumhantering
• Systemstöd - Hjälpa till med MS office relaterade problem
Övriga arbetsuppgifter innefattar att planera bemanningen för växel, hantera och skapa passerkort samt ansvara för besökssystemet. I den andra delen av tjänsten kommer du att ha det övergripande ansvaret för företagets lokal samt leda vaktmästeriet. I din tjänst ingår att hantera synpunkter och felanmälningar, ta in offerter och beställa olika typer av tjänster från hantverkare och reparatörer. Du kommer att sitta med i arbetsmiljömöten, ansvara för ergonomi och se till att ronder bokas.
Uppdraget är på heltid, dagtid och kommer att starta i januari/februari. Du kommer att arbeta på företagets kontor i Göteborg. Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader via Adecco och du kommer att hyras ut till vår kund IVL Svenska Miljöinstitutet. Tjänsten är ett hyr/köp vilket innebär att företaget har för avsikt att ta över anställningen efter 6 månader förutsatt att allting har fungerat bra mellan samtliga parter.
Observera att vi i detta fall samarbetar med vårt kundföretag IVL, alla frågor gällande tjänsten går via Adecco.
Vem trivs här?
Du som har en avslutad gymnasieutbildning och har flera års erfarenhet av liknande arbete kommer snabbt att komma in i arbetsuppgifterna. Du behärskar engelska och svenska i både tal och skrift och har även goda kunskaper i MS Office, framför allt i Powerpoint, Word och Excel. Har du dessutom en högskoleutbildning och behärskar kinesiska ses detta som meriterande, men är inte ett krav. Det är en fördel om du har stort miljöintresse och delar företagets värderingar.
Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och prestigelös. Du som är positiv, glad och ödmjuk kommer att göra succé på arbetsplatsen. Du har förmågan att driva arbetsuppgifter självständigt och är noggrann och effektiv i ditt arbete. Är du stresstålig och trivs att arbeta i ett högt tempo kommer du att trivas i din nya roll. Vidare är du initiativrik, lösningsfokuserad och hugger gärna tag i problem. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Mer information om Adecco finns på
www.adecco.se Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid/Heltid
Publiceringsdatum2016-01-08ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-11
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lydén 031-7643523
Johanna.Lyden@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2605732
Observera att sista ansökningsdag har passerat.