Administratör till IFO-FH
Göteborg, SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg, SDF Centrum i Göteborg CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:
• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt
Publiceringsdatum2015-11-30ArbetsuppgifterVill du arbeta som administratör på Administrativa enheten Individ och familjeomsorg samt funktionshinder? Vi i SDF Centrum söker nu en administratör som ska stötta och avlasta socialsekreterarna inom individ- och familjeomsorg i det administrativa arbetet. Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt och omväxlande arbete där du arbetar nära socialsekreterarna och ansvarig enhetschef. Du kommer även att ha ett tätt samarbete med den andra administratören som arbetar för Barn och Ungdomsenheten samt med övriga kollegor på Administrativa enheten.
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen innefatta administration och stöd kring myndighetsutövning. Detta innebär bla återansökningar för ensamkommande flyktingbarn och sedvanligt administrativt arbete i systemen Winst och Treserva.
Du kommer tillhöra vår Administrativa enhet, som är en engagerad och positiv arbetsgrupp, där dina erfarenheter, tankar och idéer tas tillvara!
Vi arbetar kontinuerligt med vårt mål- och utvecklingsarbete på enheten och det är en självklarhet att du är med och bidrar i arbetet.
KvalifikationerVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot socialt och/eller administrativt arbete eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Ett krav är att du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom myndighetsutövning samt en merit är om du har arbetat administrativt med återansökningar för ensamkommande flyktingbarn. Du ska också ha god kunskap om vårt dokumentationssystem Treserva och ha erfarenhet av de IT-system som används inom Göteborgs stad.
Vi söker dig som är en lugn och stabil person som gillar att arbeta i team och som trivs med att stötta och hjälpa andra. Uppdraget förutsätter att du är serviceinriktad och uppmärksam på verksamhetens behov.
Arbetet ställer också krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ samt att du är noggrann även under tidspress. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt ha ett stort mått av ordningssinne.
Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom bemötande, samarbetsförmåga och flexibilitet. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas på vår enhet.
Välkommen att söka denna tjänst!
ÖVRIGT
Intervjuer sker fortlöpande.
Datum för intervjuer är: 14, 16 och 17 december.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-14
Ange följande referens när du ansöker: A522315
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Johansson, Enhetschef 031-3657473
malin.i.johansson@centrum.goteborg.seFacklig kontaktPia Lagnevall, Vision 0736-657554
Kommunal 031-3657065
Maja Ljutic Loberg, Akademikerförbundet SSR 031-368 57 53
FöretagGöteborg, SDF Centrum
AdressGöteborg, SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg
KontorsadressEngelbrektsgatan 71
Jobbnummer 2552334
Observera att sista ansökningsdag har passerat.