Administratör till grupp Buss, pendel & sjö

Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-10-20


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-10-20

Om företaget
Region Stockholm har det övergripande ansvaret för att alla som bor i, eller besöker, regionen ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. I Trafikförvaltningens (TF) uppdrag ligger att bereda och verk­ställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektiv­trafik. Dessutom ansvarar vi för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor.

Trafikförvaltningen står inför stora pågående och kommande investeringar inom buss- och pendeltågsområdet och har därför skapat Grupp Buss, pendel & sjö, för att leda och hantera projekt inom dessa trafikslag. Gruppen ingår i Sektion buss, pendeltåg och bytespunkter, som i sin tur tillhör avdelning Investeringsprojekt (IP). IP ansvarar för genomförandet av Trafikförvaltningens projekt och program. I ansvaret ingår att säkerställa en god kvalitet avseende styrning och ledning. Analyser och åtgärdsval hanteras i avdelningen Strategisk utveckling (SU).

Grupp Buss, pendel & sjö ansvarar för flertalet projekt så som Enlunda bussdepå, Barkarby bussterminal, Älvsjö pendeltågsdepå, elektrifiering av bussdepåer och bryggor samt ett antal övriga projekt.

Om uppdraget
Grupp Buss, pendel & sjö ser nu ett behov av en grupp/projektadministratör på heltid för att avlasta befintliga administratörer och projektingenjörer med projektövergripande uppgifter inom administration.

Administratören är spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Administratören ska vara gruppen behjälplig och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja kollegorna och skapa struktur. Administratören behöver vidare ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt.

Som administratör ska du som främsta arbetsuppgift stötta gruppen med övergripande administrativa arbetsuppgifter. I uppdraget ingår bland annat att:

Vara gruppens huvudadministratör i passersystemet Betsy (registrera uppdrag, beställa behörigheter)
Avlasta projekten med löpande diarieföring

Övergripande administration i dokumenthanteringssystem Atlas (tilldela behörigheter, lägga upp/justera mappstrukturer)
I mån av tid vara behjälplig med administrativa delar av omfattande projektmoment, så som t.ex överlämning vid projektslut
Administrera SOW/åtaganden i Magnit (ta emot och fördela ut fakturor, bevaka beviljad budget och ansvara för utökningar vid behov)
Resurshantering:Hantera resursanskaffning i Magnit i form av konsultavrop och förlängning samt utökning av befintliga resursers uppdrag
Onboarding i form av att beställa behörigheter och hårdvara

Arbetsuppgifterna är ibland händelsestyrda och kan ändras vilket ställer höga krav på flexibilitet och anpassning. Som administratör på gruppnivå samverkar du mycket brett med samtliga kollegor och projektmedlemmar.

Kompetenser
Gymnasieexamen med godkänt slutbetyg.
Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete inom exempelvis kontor, ekonomi, HR, kundservice eller offentlig verksamhet. Behöver ej vara sammanhängande.
Minst 5 års erfarenhet av att självständigt planera, prioritera och följa upp flera parallella arbetsuppgifter.
Minst 4 års erfarenhet av fakturahantering (kontering).
Dokumenterad erfarenhet av diarieföring, arkivering, dokumenthantering, ärendehantering eller mötesadministration (t.ex protokoll, kallelser, agenda) från minst 3 uppdrag.

Mervärdeskrav:

Erfarenhet från minst 3 uppdrag som projekt- eller programadministratör.
Erfarenhet från minst 3 uppdrag av administrativt arbete inom offentlig sektor.
Minst 3 års erfarenhet av Agresso, Antura, Avima, EDIT eller liknande ekonomi-, dokumenthantering- eller system för diarieföring.

Vi tror att du är ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Du trivs med varierade administrativa och serviceinriktade uppgifter, och du har förmågan att ligga steget före för att underlätta för dina kollegor och skapa goda arbetsflöden. Vi förutsätter att du eftersträvar ett väl fungerande samarbete och att du med hjälp av en god kommunikationsförmåga kan engagera din omgivning och förmedla budskap på ett enkelt och tydligt sätt.

Vi tror även att du har ett självständigt arbetssätt och att du vill fortsätta utvecklas i rollen, samt att du dessutom är engagerad och strukturerad - och har ett intresse för samhällsutveckling.

Uppdragsinformation
Uppdragsperiod: 3/11-2025 till 3/11-2026, option till förlängning 1+1+1+1+1 år.

Omfattning: 100%

Plats: Stockholm, Kungsholmen.

Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 559064-9207), http://kraftsam.se

Jobbnummer
9565264

Prenumerera på jobb från Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB: