Administratör till Familjehemsenheten

Trollhättans Kommun / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trollhättans Kommun i Trollhättan

Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.

Publiceringsdatum
2023-05-04

Beskrivning
Vi söker dig som vill underlätta vardagen för enhetens social- och familjehemssekreterare.

Vår duktiga socialadministratör ska vara föräldraledig fr o m juni och vi söker efter rätt person att fylla tjänsten under hens föräldraledighet.

Familjehemsenheten inom Arbetsmarknads- och socialnämnden i Trollhättans Stad består av totalt 22 medarbetare. Utöver två teamledare, motsvarande förste socialsekreterare, så består enheten av 9 familjehemssekreterare, 9 barnsekreterare/socialsekreterare och två administratörer.
Enheten försöker i största mån arbeta efter Trollhättans stads vision "Stolt och innovativ med plats för framtiden" samt enhetens egna vision "Förändra verkligheten". Inom ramen för detta så har det under de senaste åren satsats intensivt på att bland annat utveckla rekryteringsarbetet gällande familjehem. I samarbete med en reklambyrå har flera kampanjer lanserats i sociala medier, kika gärna in på vår facebooksida Familjehem Trollhättans Stad eller www.forandraverkligheten.nu/trollhattan.

Hos oss får du introduktion, goda möjligheter till fortbildning, metodhandledning och en arbetsgrupp med stor erfarenhet och mycket glädje.
Vi erbjuder en professionell och inkluderande familjehemsvård och vårt löfte är att alltid göra vårt bästa för våra placerade barn och för våra familjehem.

Dina arbetsuppgifter
Som administratör på Familjehemsenheten är din huvuduppgift att avlasta handläggarna genom att bland annat; föra mötesanteckningar, utföra diverse olika administrativa uppgifter såsom att göra registerkontroller, gallra akter och arkivera, genomföra utbetalningar, lägga in utskottsbeslut i ärenden, förbereda inför möten, boka resor och mycket annat. Uppgifterna är allt ifrån att handla fika inför möten till att sitta med vid klientbesök och dokumentera. Arbetsinnehållet är mycket varierande och innehållet på tjänsten är föränderligt. Du har en betydelsefull roll när det gäller att skapa goda förutsättningar för chef och handläggare att upprätthålla en effektiv och rättssäker verksamhet.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har examen som socialadministratör med inriktning mot offentlig förvaltning eller ha en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har goda IT-kunskaper och gärna erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Det är också meriterande med erfarenhet från den sociala barn- och ungdomsvården.

Du har en god samarbetsförmåga samt trivs med att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Du är duktig på att planera, strukturera och hålla ordning.
Enheten består av mer än 20 positiva, drivna, engagerade, kunniga och lösningsfokuserade personer. Vi kommer att lägga stor vikt vid att du passar in i den befintliga gruppen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.

Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

Ersättning
Fast Lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/211".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trollhättans kommun (org.nr 212000-1546)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Trollhättans Stad

Kontakt
Anna-Karin Ödbrant, Enhetschef
0520-495530

Jobbnummer
7737892

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trollhättans Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trollhättans Kommun: