Administratör till Energimyndigheten i Eskilstuna
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Nu söker vi flera erfarna Administratörer för uppdrag hos Energimyndigheten i Eskilstuna.
Här kommer du som Administratör få möjligheten att bidrar med fakta, kunskap och analyser för en tryggare energiförsörjning.
Välkommen till en värld där hållbarhet och energi går hand i hand för en bättre morgondag!
Publiceringsdatum2023-12-14Om tjänstenVid Energimyndigheten finns en fjärrvärmenämnd.
Fjärrvärmenämnden är en självständig organisatorisk enhet vid Energimyndigheten och ledamöterna i nämnden utses av regeringen.
Fjärrvärmenämnden medlar vid förhandlingar mellan fjärrvärmeföretag och fjärrvärmekunder om priser och övriga villkor för fjärrvärme enligt fjärrvärmelagen (2008:263). Fjärrvärmeföretag eller kunder kan ansöka om medling sedan förhandling skett mellan fjärrvärmeföretaget och kunden. En ansökan om medling ska ha kommit in till Fjärrvärmenämnden inom tre veckor från den dag fjärrvärmeföretaget underrättade kunden om att förhandlingen dem emellan avslutats. I dagsläget ligger det cirka 800 ansökningar för beredning i nämnden och antalet ansökningar fortsätter att öka.
Energimyndigheten tillhandahåller i dagsläget ett kansli till Fjärrvärmenämnden. Kansliet ansvarar för hanteringen av samtliga ansökningar. Nämnden mottar ansökningarna om medling, kommunicerar ärendena om medling mellan parterna och förbereder utkast till beslut. Kansliet svarar också på frågor från kunder och allmänheten om hur medling går till och vilka förutsättningar som ska vara uppfyllda samt deltar på och för protokoll på sammanträden och medlingar med nämnden. Utgångspunkten är att hanteringen sker digitalt via bland annat myndighetens ärendehanteringssystem och teams.
Enheten behöver resurser som med stöd av medarbetare och rutiner som redan finns på myndigheten, kan ta helhetsansvaret från att en kund ringer och efterfrågar information inför en ansökan om medling till att ett ärende leder till ett beslutsförslag.
Dina arbetsuppgifter• Samarbeta och ingå i ett team tillsammans med jurister och andra administratörer
• Sköta administrativa rutiner
• Planera och samordna formulera brev, protokoll, förslag till beslut m.m.
• Hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering och sortering.)
• Göra kalenderbokningar, mötesbokningar
• Skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll.
• Arbeta i ärendehanteringssystem.
• Hantera många ärenden samtidigt och tycka om att göra många olika typer av arbetsuppgifter.
• Besvara både e-post och telefonsamtal från allmänheten, media och sökanden i ärendena.
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper i MS Office, främst Word och Excel
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Om dig:
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete från en liknande roll. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmågan att ta egna initiativ samt att du har en mycket god samarbetsförmåga.
Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av administrativt arbete från statlig myndighet
• Erfarenhet av ärendehantering från offentlig verksamhet
• Kunskap av Energimyndighetens ärendehanteringssystem ÄHL
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag med planerat startdatum till den10 januari 2024 och beräknas pågå i 6 månader. Därefter kan det finnas möjlighet till ytterligare förlängning.
Arbetet utförts på plats på Energimyndighetens kontor i Eskilstuna. Möjlighet till arbete på distans i ringa omfattning och om arbetet tillåter efter överenskommelse med närmast ansvarig uppdragschef.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.
Urval och intervjuer kommer ske löpande men med sista ansökningsdag den 19 december.
Om Adecco
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss.
Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Ramavtalen kan användas för avrop av alla myndigheter under regeringen samt myndigheter under riksdagen och andra offentligt styrda organ.
Om Statens Energimyndighet
Energimyndighetens uppdrag är att förena ekologisk hållbarhet, konkurrenskraft och försörjningstrygghet i energisystem, som är hållbara och kostnadseffektiva med en låg påverkan på hälsa, miljö och klimat. Vi bidrar med fakta, kunskap och analyser om tillförsel och användning av energi i samhället, och arbetar för en trygg energiförsörjning.
Forskning om framtidens energisystem och teknik får stöd av oss.- Vi stöttar också affärsutveckling som gör det möjligt att kommersialisera innovationer och ny teknik, och ser till att goda lösningar kan exporteras.
Vi ansvarar för Sveriges officiella statistik på energiområdet, och hanterar stödsystem så som elcertifikatsystemet och handeln med utsläppsrätter. Dessutom deltar vi i internationella klimatsamarbeten, och förmedlar fakta om effektivare energianvändning till hushåll, företag och myndigheter.
Energimyndigheten är också beredskapsmyndighet och sektorsansvarig myndighet inom energiområdet.
Energimyndigheten arbetar på uppdrag av regeringen. Vi får våra uppdrag från regeringen via myndighetsinstruktionen och regleringsbrev.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare:
Anki Arnquist,
anki.arnquist@adecco.se alt via växel 010-173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seSökord
Administratör,offentlig sektor, statlig myndighet, Microsoft Office, Kammarkollegiet, avtalsadministration, Eskilstuna, Västerås, Adecco
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-44113".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt National recruiter
Anki Arnquist
Jobbnummer 8329694
Observera att sista ansökningsdag har passerat.