Administratör till Canon i Solna

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker vi en administratör till vår kund Canon som sitter i Solna! Är du administrativt lagd, snabblärd och effektiv? Trivs du med att arbeta med datorn som främsta redskap och i en roll med fokus på ordning och reda? Då har vi rätt tjänst för dig. Välkommen in med din ansökan idag!

Publiceringsdatum
2019-03-18

Om tjänsten
Som administratör sitter du tillsammans med två kollegor på administrationen och samarbetar med avdelningens dispatchers. Du har datorn som främsta redskap och administrerar i system Oracle och Sibel. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att hantera beställningar av företagets produkter, se till att maskiner kommunicerar med varandra och du felsöker när de inte gör detta. Du har även kontakt med kunder över mail och telefon och hjälper till i de ärenden kunderna stöter på.

I din roll som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Hantera beställningar av Canons produkter
• Logga felanmälningar
• Underhålla maskinerna i systemet och se till att de kommunicerar med varandra
Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av grundläggande administration och vana av att arbeta i olika system. Vi förutsätter att du känner dig trygg i Officepaketet och vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat i Oracle och Sibel. Vidare har du mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket, såväl tal som skrift.

Vi söker dig som är flexibel, stresstålig och trygg i dig själv. Du har god problemlösningsförmåga och kan med enkelhet sätta dig in i nya arbetsuppgifter och system. För att trivas i rollen tror vi även att du tycker om när du har fria tyglar och att du är en person som gärna tar egna initiativ. Vidare är du serviceminded, kommunikativ och tycker om att sprida god stämning till såväl kollegor som kunder.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Randa Melko via 0200 - 22 22 22.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-17
Ange följande referens när du ansöker: ref-29309
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Randa Melko

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4675187

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: