Administratör, sektor arbete, trygghet och omsorg

Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg / Receptionistjobb / Ale
2018-04-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör, sektor arbete, trygghet och omsorg" (publicerad 2019-02-12) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg i Ale

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 300 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi 2 000 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Vi söker en noggrann och ansvarstagande person som har erfarenhet av att arbeta med administration och reception.

Du kommer arbeta som administratör inom sektor arbete, trygghet och omsorg. Sektorns ansvar omfattar verksamhetsområdena äldreomsorg, funktionshinder, individ- och familjeomsorg samt särskilda boenden och hemsjukvård. Sektorn har totalt cirka 750 medarbetare och befinner sig i en spännande utveckling med flera utmaningar framför sig.

Organisatoriskt kommer du att tillhöra vår administrativa enhet stab och administration.
Vi är en grupp administratörer som gör vårt bästa för att ge ett så gott och professionellt stöd som möjligt. Vi stöttar chefer och verksamheter inom sektor arbete, trygghet och omsorg.
Gruppen arbetar med kvalificerade administrativa uppgifter inom verksamheten såsom bland annat receptionsarbete, fakturahantering, posthantering, avgiftshandläggning, arkivarbete, systemförvaltning, ta fram statistikunderlag samt att ge service åt brukare, samarbetspartners och sektorns medarbetare.


Publiceringsdatum
2018-04-09

Arbetsuppgifter
Uppdraget som administratör innebär att i nära samarbete med sektorns chefer och medarbetare erbjuda ett kvalificerat administrativt stöd och att vara en länk till sektorns stödfunktioner.
Tjänsten innebär ansvar för den reception som finns i huset där individ- och familjeomsorgens verksamheter sitter samt ansvar för frågor som hör till receptionen och huset. Receptionsarbetet innebär att ta emot och hänvisa besökande till individ- och familjeomsorgens enheter samt vägleda personer som besöker oss.

Utöver detta så ingår administrativa uppgifter såsom bland annat fakturahantering, posthantering, arkivarbete, ta fram statistikunderlag samt att ge service åt brukare, samarbetspartners och sektorns medarbetare. Även eventuella fördjupningsuppdrag inom ramen för sektorns verksamheter kan tillkomma.


Kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av arbete med kvalificerade administrativa arbetsuppgifter. Du har minst gymnasieexamen, gärna med ekonomisk inriktning. Du har kunskap och erfarenheter av att arbeta i ärendehanteringssystemet Treserva.
Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete i offentlig förvaltning och tidigare arbete inom socialtjänsten är meriterande. Även kunskap/erfarenhet av myndighetsutövning, avgiftshantering och av arbete inom våra verksamhetsområden är meriterande.
Vi söker dig som är noggrann och har sinne för detaljer. Du har förmågan att självständigt strukturera, organisera och prioritera i ditt arbete. Du är flexibel och har ett gott bemötande gentemot kunder, externt såväl som internt. Du är stresstålig, serviceinriktad, ansvarstagande, positiv och har lätt för att samarbeta med andra. Du kan hantera flera uppgifter samtidigt och trivs med att ha mycket omkring dig.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse. , upphör: 2019-02-28 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-22
Ange följande referens när du ansöker: A770582
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Johansson 0303-33 02 62

Företag
Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg

Adress
Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg
Ledetvägen 6
44980 ALAFORS

Kontorsadress
Ledetvägen 6 ALAFORS

Jobbnummer
4068687

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg: