Administratör/Receptionist till Majorna-Linné
Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné i Göteborg Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 63 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 2 300 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många.
Publiceringsdatum2018-07-13ArbetsuppgifterSDF Majorna-Linné söker en serviceinriktad administratör som ska vara ansiktet utåt som receptionist i vårt Stadsdelshus.
Som administratör i receptionen ingår du i Planerings- och administrativa enheten inom sektorn Individ- och familjeomsorg samt funktionshinder tillsammans med 11 administratörskollegor. Du kommer arbeta med att bemanna receptionen i vårt stadsdelshus samt ge internt administrativt stöd. Du delar receptionstjänsten med en kollega enligt tidigare planerat schema. Tillsammans arbetar ni med att utveckla rutiner, uppgifter och processer inom ramen för receptionens arbete. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår bl.a. att ta emot besökare (ex. medborgare, interna kollegor eller leverantörer), ta emot och lämna ut dokument, uppdatering av personaluppgifter i telefonisystem, överse lokalbokningar samt leverera ett brett och varierande stöd till de medarbetare som arbetar i stadsdelshuset. I rollen ansvarar du även över rutiner kring arkivet och övrig administrativ samordning inom området ekonomi/inköp.
KvalifikationerDu har minst eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot administration/offentlig förvaltning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service, administration och arkivarbete. Du har erfarenhet av att utveckla rutiner och arbetssätt i en serviceinriktad verksamhet. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift, samt kunskaper i Office-paketet, Lotus, Winst och Agresso. Vi ser det som meriterande om du har arbetslivserfarenhet från flera sektorer inom offentlig verksamhet.
Som person är du initiativrik och lösningsfokuserad och tar dig gärna an olika typer av arbetsuppgifter. Du har en utpräglad känsla för service, hög social kompetens och förmåga att se detaljer såväl som helheter. Du är bra på att planera, strukturera och genomföra arbetsuppgifter inom utsatt tid. Du har en positiv framtoning och det märks att du tycker om att ge stöd och service åt besökare och medarbetare. Du har mycket god samarbetsförmåga och tar egna initiativ för att nå resultat. Ett gott bemötande och din känsla för service är personliga egenskaper vi värderar högt.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-01
Ange följande referens när du ansöker: A801006
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Utsten 031-365 83 14
FöretagGöteborgs stad., SDF Majorna-Linné
AdressGöteborgs stad., SDF Majorna-Linné
Box 12013
40241 Göteborg
KontorsadressFörsta Långgatan 28 A
Jobbnummer 4246462
Observera att sista ansökningsdag har passerat.