Administratör/receptionist

Ulricehamns kommun, Individ & familjeomsorg / Receptionistjobb / Ulricehamn
2025-03-13


Visa alla receptionistjobb i Ulricehamn, Borås, Mullsjö, Tranemo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Individ & familjeomsorg i Ulricehamn

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt.

Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden.

• Var med och skapa den med oss!

Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden.

IFO (individ- och familjeomsorg) ansvarar för följande verksamheter; stöd till barn, ungdomar och deras familjer, stöd till vuxna, försörjningsstöd/ekonomiskt bistånd samt arbetsmarknadsinsatser och mottagande av nyanlända.

Nu söker vi en serviceinriktad administratör/receptionist som trivs med att arbeta i en verksamhet där allt kan hända! Vill du ha ett arbete där du är med och gör skillnad för dem vi är till för? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2025-03-13

Arbetsuppgifter
Som en självklar del i vårt härliga gäng på IFO kommer du att vara en nyckelperson i det dagliga arbetet när vi tillsammans arbetar för att göra det bättre för dem vi är till för. Du kommer organisatoriskt tillhöra enheten som arbetar med försörjningsstöd inklusive förmedlingsmedel och dödsbohandläggning, våld i nära relationer samt familjerätt, men du kommer ha nära samarbete med alla inom IFO.

Du kommer ha ett nära samarbete och delat uppdrag med en kollega som arbetar under förmiddagstid vilket innebär att din arbetstid kommer vara förlagd till eftermiddagen.

Som administratör/receptionist har du ett gott bemötande och en stor vilja att ge en god service till alla dem som besöker oss. Du kommer vara en av de första som besökare kommer i kontakt med och är därmed till stor del vårt ansikte utåt. Du behöver tycka om att vara där det händer då ingen dag är den andra lik inom socialtjänsten.

Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

* Välkomna alla våra besökare till socialtjänsten med ett vänligt och professionellt bemötande.
* Hantera inkommande telefonsamtal och e-post samt vidarebefordra ärenden till rätt person/enhet.
* Ta emot och hantera leveranser samt beställningar.
* Ansvara för effektuering av försörjningsstöd samt hantering av fakturor till verksamheten.
* Ansvara för posthantering.
* Hantera viss personaladministration.
* Skapa en trivsam och inkluderande atmosfär i verksamheten, till exempel i vårt väntrum.
* Hantera enklare it-relaterade frågor.
* Vara kontaktperson för vissa specifika verksamhetsfrågor exempelvis sektorns bilpool.
* Administration i verksamhetssystem, bland annat med att hantera utdrag från socialregister, fylla i dokument till CSN och Migrationsverket, scanna in i personakter och hantera inkomna domar.

Socialtjänsten är inne i en spännande förändringsfas i och med kommande nya socialtjänstlagen. Det kan därmed finnas ett visst utrymme att själv påverka arbetsuppgifterna utifrån din erfarenhet och kompetens.

Kvalifikationer
Vi har krav på fullgjord gymnasieutbildning och gärna högskoleutbildning med social inriktning, eller folkhögskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har erfarenhet inom samma arbetsområde och har insikt i verksamhetens upplägg. Vidare är du bekväm med office 365 paketet för att skapa dokument, hantera e-post och organisera kalenderposter. B-körkort är också ett krav.

Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva och andra system som Raindance, Personec etcetera ser vi som meriterande för tjänsten. Vi ser också gärna att du effektivt kan hantera och organisera digitala dokument (PDF-filer, bilder och formulär) samt snabbt hitta information på nätet.

I ditt arbete behöver du färdigheter i att kunna kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Vi välkomnar även ytterligare språkkompetenser! Du arbetar bra självständigt likväl som med andra människor. Du har ett starkt fokus på kundservice och strävar alltid efter att hjälpa andra på bästa möjliga sätt samtidigt som du kan vara tydlig och bestämd när det behövs. Till sättet är du utåtriktad, lyhörd, professionell och trivs i ett arbete med många kontaktytor. Du har en förmåga att kunna prioritera när det behövs och att hantera oförutsedda arbetsuppgifter. Du är flexibel och kan snabbt växla tempo när verksamheten behöver det. Du kommer att ställas inför situationer där du behöver vara lösningsorienterad, effektiv och kunna ta egna initiativ.

ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C241846".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Ulricehamns kommun (org.nr 212000-1579)

Arbetsplats
Ulricehamns kommun, Individ & familjeomsorg

Kontakt
enhetschef
Elin Liljegren
elin.liljegren@ulricehamn.se
0321-59 56 54

Jobbnummer
9220863

Prenumerera på jobb från Ulricehamns kommun, Individ & familjeomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ulricehamns kommun, Individ & familjeomsorg: