Administratör/nämndsekreterare
Skurups kommun, Myndighetsenheten miljö- och bygg / Administratörsjobb / Skurup
2022-06-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör/nämndsekreterare" (publicerad 2022-10-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Skurup,
Svedala,
Ystad,
Sjöbo,
Trelleborg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skurups kommun, Myndighetsenheten miljö- och bygg i Skurup Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.
1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!
Publiceringsdatum2022-06-17ArbetsuppgifterSom vår administratör så kommer du arbeta med både stort och smått. Vi handlägger bygg, miljö och alkoholärenden. I arbetet ingår expediering av beslut, kungörelser i POiT, skicka byggstatistik till SCB, utlämning av allmän handling och beställning av material mm. Även daglig diarieföring, utgående post och fördelning av inkommande till myndighetsbrevlådan. Du kommer att ha en stöttande roll i verksamheten. Tjänsten innefattar dessutom personuppgiftsbehandling/ GDPR och arkivansvar.
Som nämndsekreterare ansvarar du för kallelser, nämndsammanträdesprotokoll, expediering av protokoll och handlingar, stöd och service till nämndens ordförande och kontorets medarbetare inför nämnd. Du ska dessutom helst delta i lämpliga nätverk som stöd till dig själv.
KvalifikationerDet är meriterande om du har kännedom om de regelverk som styr bygg- och miljöinspektörernas arbete, eftersom de kommer styra även ditt arbete. Det är också bra om du känner till kommunal- och förvaltningslagen. Du behärskar officepaketet och har lätt för att sätta dig in i administrativa system. Vi använder Bygg-R, Ecos, W3D3, AlkT samt OL2. Om du har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation, nämndadministration och myndighetsutövning så är det också meriterande.
Du har ett strukturerat arbetssätt och är stabil och serviceinriktad. Du har god samarbetsförmåga och lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter, du står stadigt även i stressade situationer. Du behöver också vara noggrann och ansvarstagande. Vidare har du lätt för att utrycka dig i tal och skrift på svenska. En administratör med driv, arbetsglädje, flexibilitet, prestigelöshet och lätt till skratt är också viktigt. Vi har en god sammanhållning och vänlig inställning till varandra här på myndighetsenheten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkurups kommun, Myndighetsenheten miljö- och bygg
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1136475".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skurups kommun (org.nr 212000-1082)
Arbetsplats Skurups kommun, Myndighetsenheten miljö- och bygg
Kontakt Myndighetschef
Lena Saksi
0411-53 61 28 Jobbnummer 6753396
Observera att sista ansökningsdag har passerat.