Administratör med Sharepoint-kunskap
Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Stockholm
Är du en driven doer som har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter? Är du vass på Sharepoint och tycker det är roligt med webbdesign? Vill du arbeta i en serviceinriktad roll på en känd advokatbyrå? Då ska du läsa vidare!
Publiceringsdatum2016-10-27BeskrivningPerido söker en administratör för ett uppdrag hos vår kund, en ledande advokatbyrå med placering på företagets kontor i centrala Stockholm.
Byrån står inför en intranätsatsning och det är här din Sharepoint-kunskap kommer till användning. Du ingår i ett mindre team som arbetar med företagets informations- och kunskapshantering. Arbetet innebär utveckling av funktioner på intranätet, men också löpande publicering och support. Ett viktigt led i tjänsten är kontakt med hela organisationen och även externa leverantörer. Du kommer också att sköta e-learningtjänster och andra externa webtjänster. Rollen innebär också dokumenthantering, exempelvis formatering och uppdatering av information. I flera arbetsuppgifter sker ett tätt samarbete med IT-avdelningen, vilket innebär att vi gärna ser att du är tekniskt nyfiken.
Vi tror att du som söker har jobbat med liknande uppgifter tidigare. Då du kommer jobba mycket självständigt i Sharepoint är det av stor vikt att du behärskar programmet mycket väl. Som person är du initiativrik och driven. Du är bra att på kommunicera och har lätt att samarbeta med andra människor.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning
• Erfarenhet av liknande uppgifter
• Mycket goda kunskaper i Sharepoint
• Goda kunskaper i MS Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Utbildning inom grafisk kommunikation/Sharepoint
• Erfarenhet av administrativt arbete på konsultuppdrag
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag 6 månader med god chans till förlängning. Tillträde omgående.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14405CM i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb14405CM
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
Ange följande referens när du ansöker: 14405
FöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
Jobbnummer 3140205
Observera att sista ansökningsdag har passerat.