Administratör med nyckelroll i bemanningsföretag

PersonalExpressen AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PersonalExpressen AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Som administratör hos oss på PersonalExpressen får du en nyckelroll som spindeln i nätet för att vår verksamhet ska fungera smidigt. I arbetsuppgifterna ingår att göra och betala ut löner, hantera pensioner, enklare bokföring, fakturering, posthantering, telefonväxel, bokningar av konferenser och mässor, hantera hemsida, skriva nyhetsbrev, skapa och skicka ut marknadsföringsmaterial till kunder etc. Det är med andra ord en bred tjänst inom det administrativa området där du både kommer få utvecklas inom en rad olika roller administrativt samtidigt som du får arbeta och utvecklas socialt nära övriga ledningen på förtaget.

Vi söker dig som har god förmåga att vara strukturerad och noggrann i ditt arbete. Utöver detta värdesätter vi att du är självständig, kreativ och lösningsorienterad då det när man arbetar administrativt alltid uppstår problem eller svårigheter som man själv måste finna den bästa lösningen för i stunden. Även om vi som arbetar på kontoret givetvis hjälper och stöttar varandra i våra respektive roller så är vi alla självständiga i vår natur - det är det viktigt att du också är.

Vi arbetar i redovisnings- och löneprogrammet Fortnox ser vi det som mycket meriterande om du har viss kännedom kring detta.

Då företaget är en start-up där ägarna själva arbetar i ledningen genomsyras hela kontoret och företaget av en härlig skaparglädje och positiv energi - den vill vi givetvis att du ska vara med och bidra till genom ditt engagemang och intresse för företagande i allmänhet och PersonalExpressen i synnerhet!

PersonalExpressen AB är ett expansivt start-up bolag inom bemanningsbranschen och riktar sig främst gentemot kunder inom skolan, förskolan och vården. De flesta av våra idag cirka 200 anställda konsulter arbetar som lärare ute hos våra kunder som främst består av grund- och gymnasieskolor.

PersonalExpressen startade 2017 och ägs samt drivs av personer med lång erfarenhet inom både skolan och vårdens värld. Ägarna till PersonalExpressen har vidare flera andra bolag som arbetar inom primärt vården och totalt omsätter koncernen runt en halv miljard kronor.

På huvudkontoret på Nybrogatan arbetar idag tre personer - VD, Verksamhetschef samt en administratör. Utöver dessa finns på företaget tre personer anställda på vårt kontor i Helsingborg. Det handlar om en offentlig upphandlare, en kvalitetsutvecklare samt en kvalitetssamordnare.

Varaktighet, arbetstid
40%-60%

Publiceringsdatum
2019-01-08

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-31
Ange följande referens när du ansöker: Administratör

Kontakt
Oliver Thomson oliver.thomson@personalexpressen.se

Företag
PersonalExpressen AB

Adress
PersonalExpressen AB
Nybrogatan 6
11434 STOCKHOLM

Kontorsadress
Nybrogatan 6

Jobbnummer
4543877

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PersonalExpressen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PersonalExpressen AB: