Administratör med inriktning planering hemtjänst

Göteborgs stad., SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum i Göteborg

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt




Publiceringsdatum
2019-01-11

Arbetsuppgifter
I vår stadsdelsförvaltning satsar vi på hemtjänsten och våra medarbetare är avgörande för att vi ska lyckas. Våra brukare ska få ett ökat inflytande och självbestämmande. Tillsammans ska vi också utveckla yrkesrollen Administratör med inriktning planering hemtjänst och vår gemensamma arbetsmiljö.

Hos oss får du ett arbete där du kan göra skillnad för våra brukare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i jobbet och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör.

Ditt uppdrag som administratör med inriktning planering är till för att säkerställa arbetet med att möta den enskildes behov av vård och omsorg. I det dagliga arbetet skall du skapa förutsättningar för en god planerad verksamhet vilket kommer stödjas bland annat av digitalt planerings- och uppföljningssystem.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
• på delegering av chef vara uppdragsmottagare i verksamhetssystemet Treserva.
• utifrån chefens bemanningskrav underhålla bemanningsplaneringen i schemaplaneringssystemet Time- care, ansvara för planeringsprocessen att göra en digital planering i systemet Plugo
• koordinera för den dagliga driften, koordination gäller för både den enskilde och för medarbetaren
• administration för den dagliga driften
• samarbeta och samverka med både interna och externa aktörer
• korttidsplanering (sjukfrånvaro, vab m.m.)
• uppföljning av verksamheten på uppdrag av chef
• ta fram rapporter, att göra statistik analys

Vi tror på att ge alla ett eget ansvar. Du ska känna dig delaktig och ha inflytande över den dagliga verksamheten och din egen utveckling.
Du kommer att ingå i en enhet bestående av administratörer inriktning planering hemtjänst men man har sin arbetsplats förlagd ute på varje hemtjänstkontor. Enheten har en gemensam enhetschef.


Kvalifikationer
Vem är du som söker?

Du har:
• gymnasiekompetens
• erfarenhet av administrativt arbete i Treserva, schemaplaneringsverktyget Time Care samt Plugo
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorgsområdet, har du arbetat inom hemtjänst är det ett stort plus
• grundläggande it kompetens och god it vana,
• goda kunskaper om mobila verktyg
• strategisk förmåga och är van vid logistik
• har pedagogisk förmåga att fördela arbetsuppgifter
• har erfarenhet av att leda grupper
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift

Du är engagerad, har en hög social kompetens, gillar att ha många bollar i luften och kan samarbeta med andra. Du tar ett stort eget ansvar, är flexibel och vill gärna hitta lösningar. Vi ser gärna att du bidrar med egna idéer och är med och driver vårt kvalitetsarbete framåt.

ÖVRIGT
Som anställd hos oss har du bland annat ett friskvårdsbidrag, cykelförmån, möjlighet till månadsbetalning på Västtrafiks årskort och personalstödsprogram.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med trevliga kollegor, goda utvecklingsmöjligheter, friskvårdsförmåner i form av friskvårdsbidrag, rabatterade bad- och motionskort samt personalstödsprogram.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-25
Ange följande referens när du ansöker: A842582
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Skärby 031-365 79 21

Företag
Göteborgs stad., SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad., SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 71

Jobbnummer
4551654

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum: