Administratör med ekonomibakgrund
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Kalmar
2021-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör med ekonomibakgrund" (publicerad 2022-01-03) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Kalmar,
Borgholm,
Nybro,
Torsås,
Mönsterås eller i
hela Sverige Vi söker en administratör med ekonomibakgrund till vår kund Bravida i Kalmar.
Är du en kundorienterad, noggrann administratör med god samarbetsförmåga? Drivs du av att överträffa kundens förväntan och att vara i en samordnande roll?
Då ska du söka detta uppdrag hos vår kund Bravida i Kalmar.
Publiceringsdatum2021-12-02Om tjänstenVi söker dig som vill ha en nyckelroll och vara med och utveckla Bravidas verksamhet i Kalmar. I rollen som administratör stöttar du i ekonomifrågor till både avdelningschef och projektledare och arbetar med ekonomiuppföljning samt ansvarar för bevakning av kundfakturor. I din roll har du stor variation i din vardag och du har mycket kontakt med medarbetare, kunder och administratörer på övriga Bravida kontor. Placeringen är på Bravida i Kalmar men en gång per vecka sitter du på kontoret i Oskarshamn.
Arbetet omfattar i stora drag ekonomi- och löneadministration med följande huvudsysslor:
• Bemöta kunder via telefon på ett serviceinriktat sätt
• Sköta fakturering och vissa inköp
• Registrera tidssedlar, löner och nya kunder
• Löpande kund- och leverantörsreskontra
• Personaladministration (utbildningar etc.)
• Dagligen ansvara för verksamheten genom att rapportera avvikelse och följa upp ärenden i samråd med avdelningschef.
Vem är du?
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning och tidigare erfarenhet av ekonomi-, personal- och löneadministration. Du kommer att arbeta i flera IT-system och hantera administrativa uppgifter, varför god kunskap inom Excel och officepaketen är ett krav. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av Installationsavtalet och ekonomisystemet Agresso.
För att lyckas i rollen som administratör besitter du förmågan att skapa ordning och reda, du trivs i en samordnande roll samt har kunskap om löner och gärna en inblick i installationsbranschen. Vidare har du en god samarbetsförmåga, är strukturerad och har en hög förmåga att kommunicera. I din roll är du är van att självständigt planera och strukturera ditt arbete inom givna tidsramar och deadlines.
B-körkort är ett krav.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet administrativa arbetsuppgifter
• Ekonomisk förståelse
• God systemvana
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och erfarenheter.
Om Bravida
Bravida är störst i Norden inom installation och service av de funktioner som ger fastigheter liv. Våra huvudsakliga teknikområden är el, vs, ventilation, säkerhet, sprinkler, kyla och kraft. Vi hjälper även till med teknisk fastighetsdrift i alla typer av fastigheter och anläggningar.
Vad erbjuder Bravida dig?
Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete med högteknologiska produkter och säkerhetslösningar. Du får arbeta med varierade arbetsuppgifter tillsammans med ett gott team med hög servicekänsla. Bravida är en stor arbetsgivare - faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare.
På Bravida är du en i gänget
På Bravida jobbar vi i team och vi vill ta hand om dig som medarbetare. Som anställd på Bravida får du ett antal förmåner, som friskvårdsbidrag, hälsoundersökning, förmånliga försäkringar och möjlighet att hyra fjällstuga.
När du växer, växer vi.
Din utveckling är viktig för oss. Vi tror att den viktigaste skolan är det dagliga arbetet. Dessutom finns Bravidaskolan, med många interna utbildningar som kan öppna upp nya vägar. När våra medarbetare växer, kan också företaget utvecklas.
Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader som därefter övergår till en tillsvidareanställning hos kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
www.adecco.seKontaktuppgifter
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Åsa Davidsson,
asa.davidsson@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-36365".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 6147680
Observera att sista ansökningsdag har passerat.