Administratör med ansvar för växel till Svenska kyrkan
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Norrköping
2018-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör med ansvar för växel till Svenska kyrkan" (publicerad 2018-11-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Är du en erfaren och serviceinriktad administratör som på ett prestigelöst sätt vill arbeta i en organisation där människan är i fokus? Då ska du söka jobbet som administratör till Svenska kyrkan!
Publiceringsdatum2018-02-06Om tjänstenSvenska kyrkan i Norrköping består av fyra stora församlingar och kyrkogårdsverksamheten. Hos oss jobbar ca 250 medarbetare, ca 100 förtroendevalda och flera 100 ideella medarbetare. Tillsammans vill vi bidra till att det är gott att leva och verka i Norrköping. Arbetsmiljön hos Svenska kyrkan i Norrköping är hjälpsam och stöttande och du arbetar i en organisation med många olika typer av människor och miljöer.
I rollen som administratör kommer du vara en del av Svenska kyrkans administrativa beläget centralt i Norrköping. Du kommer ingå i en grupp om 4 administratörer med huvudansvar över växeltelefonin. Genom att svara i telefon är du Svenska kyrkans "ansikte utåt" och du bidrar på så sätt till att ge en förtroendefull och positiv bild av Svenska kyrkan. Du tar emot bokningar av dop, vigslar och begravningar, föreslår trevliga lokaler för dopkaffe och ser till att anhöriga får rätt uppgifter inför begravningsgudstjänsten. Förutom bokningar kommer du även att sköta posthantering, diarieföring utföra enklare ekonomiuppgifter som bokföring och fakturor samt interna inköp. I takt med att enheten utvecklas kommer arbetsuppgifter och ansvarsområden successivt att utökas och förändras.
Om dig
Vi söker dig som har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning. Vi tror att du har 1-2 års erfarenhet av liknande arbete eller arbetserfarenheter från servicebranschen. Du är van användare av Excel och Word.
Som person är du administrativt lagd, du trivs när det är ordning och reda omkring dig. Du är ödmjuk i ditt sätt, du har social kompetens och tycker om människor. Du kan arbeta självständigt och är lugn och trygg som person. Vi tror att du är en serviceinriktad person som får saker att hända. Vidare är du lyhörd, jordnära och tillmötesgående. Vi ser också att delar Svenska kyrkans värderingar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos Svenska kyrkan.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Exina Karmanik på 011- 19 18 33.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktExina Karmanik
exina.karmanik@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Holmengatan 14
60232 NORRKÖPING
KontorsadressHolmengatan 14
Jobbnummer 3948319
Observera att sista ansökningsdag har passerat.