Administratör inom Yrkesresan nationellt och regionalt
Region Jönköpings län / Administratörsjobb / Jönköping
2025-10-21
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jönköpings län i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Kommunal utveckling, Jönköping
Söker du ett spännande uppdrag som administratör inom ett område där kompetensutveckling värdesätts? Då kan detta vara något för dig!
Rollen som administratör
Kommunal utveckling har ett nationellt uppdrag av SKR (Sveriges kommuner och Regioner) att producera och förvalta Yrkesresan Skadligt bruk och beroende samt ett regionalt uppdrag att genomföra fyra Yrkesresor inom socialtjänstens område. Yrkesresan är en satsning på introduktion och kompetensutveckling för medarbetare inom socialtjänstens område. Läs mer här: Yrkesresan - SKR (
https://skr.se/personalochkompetensforsorjning/kompetensforsorjninginomsocialtjansten/yrkesresan.8356.html)Som administratör blir du en nyckelperson i arbetet med att stödja både det nationella och regionala arbetet inom Yrkesresan. Du arbetar nära kollegor, projektledare och deltagare - och har en viktig roll i att skapa struktur och kvalitet i det dagliga arbetet.
I rollen ingår att ge administrativt stöd inom Yrkesresorna, med ansvar för tre huvudområden: support, systemadministration och redaktionellt arbete.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Hantera supportärenden och ge stöd till användare i Yrkesresans lärplattform.
• Administrera kurser; från planering, inbjudan och deltagarhantering till uppföljning.
• Boka lokaler, samordna kursdagar och stödja det praktiska genomförandet.
• Publicera och uppdatera innehåll i lärplattformen (texter, kurser, information).
• Skapa och uppdatera manualer och instruktionsfilmer.
• Delta i möten kopplade till utveckling och förvaltning av innehåll i kurser i lärplattformen och bidra med administrativt underlag.
• Sammanställa statistik, rapporter och faktureringsunderlag.
För att minska sårbarheten inom organisationen kan även andra administrativa arbetsuppgifter komma att ingå i tjänsten.
Uppdraget är tillsvidare och omfattar 100 % med tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Om Kommunal utveckling
Kommunerna i Jönköpings län har enats om att samarbeta via Kommunal utveckling inom ett antal primärkommunala områden; social välfärd och hälso- och sjukvård, utbildning (förskola och skola), miljö- och hälsoskyddstillsyn, fritid, digitalisering och kompetensutveckling. Inom Kommunal utveckling drivs även Barnahus och Vård- och omsorgscollege på gemensamt uppdrag av kommunerna.
Kommunal utveckling tillhör organisatoriskt Region Jönköpings län, men arbetar självständigt på uppdrag av de 13 kommunerna och styrs av ett politiskt samverkansorgan (PKS). Arbetet organiseras i olika partnerskap där kommunerna är finansiärer, aktiva ägare och även tillsätter egna personalresurser för kortare eller längre projekt. En stor del av samarbetet omfattar forskning och utveckling och kopplingen mellan vetenskap och praktik.
Kommunal utvecklings vision är: "Tillsammans skapar vi hållbara kommuner för ökad livskvalitet." Här kan du läsa mer om Kommunal utveckling: Startsida - Kommunal utveckling Jönköpings län (
https://kommunalutveckling.nu/)Publiceringsdatum2025-10-21ProfilDu har en administrativ utbildning, till exempel från gymnasieskola, yrkeshögskola eller högskola, eller har på annat sätt skaffat dig motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.
Du har goda administrativa kunskaper och erfarenhet av administrativt arbete, gärna i en verksamhet eller i projektmiljö.
Du har förmåga att stödja och samarbeta med organisationens chefer, projektledare och kollegor på ett professionellt och serviceinriktat sätt.
Du har mycket god IT-vana, sätter dig snabbt in i nya digitala verktyg och system och ser Officepaketet som ett naturligt arbetsverktyg.
Erfarenhet av att arbeta i lärplattformar (LMS) eller med digital publicering och marknadsföring är meriterande.
Vi läger stor vikt vid personlig lämplighet då du kommer vara ansiktet utåt i uppdraget.
Vårt erbjudande till dig
Du får arbeta med ett härligt och professionellt gäng som använder utveckling, utbildning och forskning för att tillsammans med länets kommuner förbättra och utveckla deras verksamheter.
Din arbetsort kommer att vara Jönköping och vi håller till i Werket som ligger mitt i centrala Jönköping med närhet till kommunikationer, stadsliv och promenadstråk.
Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (
http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)Har du frågor om tjänsten?
Information om tjänsten lämnas av:
• Utvecklingschef Annica Malmer, telefon 070-206 35 76
• Projektledare Elenor Råsberg, telefon 072-201 91 04 (regionalt uppdrag)
• Projektledare Camilla Waern-Nyström telefon 070-379 62 43 (nationellt uppdrag)
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den: 11/11 - intervjuer planeras på Werket i Jönköping eftermiddagen 17/11 samt för- och eftermiddag 19/11. Välkommen med din ansökan!
Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (
https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/) Ersättning Fast lön. Kollektivavtal finns.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "R247/25".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Jönköpings Län (org.nr 232100-0057)
Arbetsplats Region Jönköpings län
Jobbnummer 9566323