Administratör inom personlig assistans

Skellefteå kommun, stöd och service / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, stöd och service i Skellefteå

Det händer mycket i Skellefteå. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. Inom Stöd och service arbetar vi utifrån ett salutogent perspektiv med målet att människor med funktionsnedsättning ska leva ett bra liv i hemmet, på jobbet samt på fritiden. Det stöd vi ger anpassas för varje individ och ska öka möjligheterna till ett självständigt och meningsfullt liv.

Vi söker nu en Administratör till stadshusets aktivitetsbaserade arbetsplats som kommer att stötta chefer inom personlig assistans. I verksamheten arbetar idag åtta enhetschefer och en verksamhetschef.

Publiceringsdatum
2023-07-17

Arbetsuppgifter
I rollen som Administratör hanterar och ansvarar du för all administration kring tidrapportering och redovisning till Försäkringskassan samt hanterar ansökningar om merkostnader och sjuklöner från externa anordnare. Allt i ett nära samarbete med verksamhetens enhetschefer och ekonom. I rollen ingår att hålla löpande kontakt med Försäkringskassan och externa anordnare.

Du är också ansvarig för och driver projekt kring utveckling och förbättring av verksamhetens administrativa arbete och interna digitala funktioner. I det ingår också att lära ut inom och utanför organisationen kring de rutiner som finns.

Arbetsuppgifterna kan förändras över tid i takt med att arbetssätt och behov inom Stöd och Service samtliga verksamheter förändras.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete, har avlutad gymnasieutbildning gärna med ekonomisk inriktning och en god datavana. Det är meriterande om du dessutom har kunskap inom LSS och specifikt inom området personlig assistans.

Som person är du ansvarfull, strukturerad och tycker om att utveckla nya arbetssätt . Eftersom arbetet bygger på nära samarbeten är det en förutsättning att du tycker om människor och är inlyssnande för andras åsikter. Då rollen innebär mycket eget ansvar krävs även att du är trygg i dig själv och har en förmåga att arbeta självständigt.

En framgångsfaktor är att du har en god förmåga att lära ut och nå fram till andra genom ditt sätt att kommunicera i både ord och text.

ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.

Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C149115/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)

Arbetsplats
Skellefteå kommun, Stöd och service

Kontakt
HR-partner, inriktning rekrytering
Josef Hedlund
0910 - 73 50 00

Jobbnummer
7969628

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, stöd och service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, stöd och service: