Administratör inom bygglov
Kalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret / Administratörsjobb / Kalmar
2014-11-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör inom bygglov" (publicerad 2017-12-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret i Kalmar Det går bra för Kalmar. Många vill bo och jobba här och åtskilliga företag väljer att etablera sig i regionen. Vi befinner oss i ett spännande skede av stadsutveckling och vi arbetar intensivt för att utveckla kommunen på bred front. Vi söker därför kreativa och engagerade medarbetare som vill bidra till att Kalmar växer och blir ännu bättre.
En motor i detta målmedvetna arbete är Samhällsbyggnadskontoret vars personal med entusiasm, kompetens och driv arbetar för att förädla och utveckla Kalmar kommun. Samhällsbyggnadskontoret har drygt 95 medarbetare som arbetar med bygglov, miljö, översiktlig- och detaljplanering, park och infrastruktur, GIS, kartor och mätning, kommunala lantmäteriet samt administration. Det finns ett tätt samarbete mellan enheterna på kontoret och tillsammans strävar vi efter att skapa ett hållbart samhälle för våra medborgare att leva i.
Administrativaenheten består av 10 medarbetare som alla har viktiga roller som stöd ut mot övriga enheter på Samhällsbyggnadskontoret.
Publiceringsdatum2014-11-12ArbetsuppgifterVi söker en administratör som vill vara med att utveckla vår bygglovverksamhet till landets bästa. Just nu håller vi på att förändra vårt analoga arbetssätt till ett digitalt vilket innebär att vi ifrågasätter hur vi hittills gjort och söker nya arbetsbesparande digitala lösningar t.ex. digitala bygglovansökningar. Du kommer att få ansvar för att ta fram nya rutiner och mallar för vårt ansvarsområde bygglov.
Tjänsten innebär diarieföring, arkivering samt expediering av beslut mm. Som administratör kommer du även vara vårt ansikte utåt i kontakter med allmänheten och bygglovsökande och det ingår därför även att ta emot kontorets besökare i vår reception.
Vi söker dig som är nyfiken, social, engagerad, utvecklingsorienterad och arbetar lösningsfokuserat. Du kommer få ett stort ansvar i vår utveckling mot ett digitalt arbetssätt.
KvalifikationerDu ska ha minst en gymnasial utbildning i botten, kompletterad med någon form av administrativt inriktad utbildning tex. registratorsutbildning. Du har mycket stor datavana samt har även erfarenhet av, och tycker det är jätteroligt, att arbeta med administrativa uppgifter och kundservice.
Du har arbetslivserfarenhet av att arbeta med:
• Administrativa uppgifter, gärna i en offentlig verksamhet.
• Administrativa system och program som tex. EDP-byggreda eller likvärdigt diariesystem/dokumenthanteringssystem. Gärna som super-user och varit den som lärt upp andra, haft fördjupade kunskaper i användningen av systemet samt haft kontakt med systemleverantörer vid tex. problem, uppdateringar eller utvecklingsarbete..
• Kundservice och bemötande av kunder. Du ska kunna stå för vårt motto: Vi möter dig med respekt och engagemang. Vi finns här för dig!
Du är:
• Bra på att prioritera, strukturera upp och ta ansvar för ditt arbete.
• Van vid och kan hantera stressiga situationer på ett bra sätt.
• Utvecklingsorienterad och ser förbättringsområden och möjligheter till effektivisering.
• Social, positiv och vill bidra till att alla trivs på arbetet.
• Kundfokuserad med känsla för god service och gott bemötande.
• Bra på att kommunicera på svenska både muntligt och skriftligt, då arbetet innebär mycket texthantering, kontakt med allmänheten och övriga intressenter.
Du får gärna ha körkort för personbil men det är inget krav.
Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet!
Vi kan erbjuda dig varierande och utvecklande arbetsuppgifter i en stimulerande miljö med många kompetenta arbetskamrater, god arbetsmiljö och möjligheter till kompetensutveckling. Kalmar kommun som arbetsgivare satsar på att medarbetarna har en god balans mellan arbete och fritid. Att vi dessutom är ett trevligt och engagerat gäng arbetskamrater får du på köpet.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annoserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Dagtid. 40 timmar/vecka. Flextid finns Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-01-01 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-30
Ange följande referens när du ansöker: A430720
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVictoria Schön Månsson, Administrativ chef 0480- 45 00 00
Kerstin Parker, Personalutvecklare 0480-45 04 73
Facklig kontaktCatrin Thörnvall, SACO 0480-45 00 00
Siw Fredriksson, Vision 0480-45 00 00
FöretagKalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret
AdressKalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret
Box 611
39126 KALMAR
Kontorsadress39126 Kalmar
Jobbnummer 2064137
Observera att sista ansökningsdag har passerat.