Administratör inom Anslutningar & Kundrelationer

Quattro Bemanning & Rekrytering AB / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quattro Bemanning & Rekrytering AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-08-23

Beskrivning
Till klient inom enheten Anslutningar & Kundrelationer, som ansvarar för hanteringen av anslutningsärenden för el och samarbetar nära med regionnätsföretag samt stora elproducenter söker vi en handläggare.

Vi söker nu en driven person som vill vara med och bidra till utvecklingen verksamheten.

Dina arbetsuppgifter
Som administratör kommer du att arbeta nära linjefunktionen men också ha förmågan att självständigt driva arbetet framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Administrera anslutningsärenden, inklusive registrering och uppföljning av tidiga indikationer, ansökningar, avtal och andra handlingar.

- Bidra till att effektivisera och automatisera processer kopplade till anslutningsärenden.

- Bistå med kvalitetssäkrat data, statistik och visualisering samt uppföljning av tidsfrister.

- Ta fram underlag för fakturering av avgifter och hantera utlämningsärenden.

- Ansvara för övriga administrativa uppgifter relaterade till enhetens huvuduppdrag.

- Bidra till att stärka förståelsen för transmissionsnätets utmaningar och möjligheter inom energimarknaden.

Kvalifikationer
För att kvalificera för denna roll ser vi att du har:

- Avslutad högskoleutbildning eller YH-utbildning med inriktning på administration.
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av ärendehantering och registrering av avtal och handlingar.
- Erfarenhet av att förvalta, följa upp och vidareutveckla processer och rutiner inom liknande arbetsområden.
- Minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete inom elmarknads-, kraftsystem- eller energiområdet.

Dina personliga egenskaper
Vi söker en person med god samarbetsförmåga och initiativkraft, som är flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning. Du är strukturerad, utåtriktad och tydlig i din kommunikation, samt har förmågan att arbeta självständigt och målinriktat. Du trivs med administrativa arbetsuppgifter och talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en anställning på Q på heltid där du kommer att arbeta hos kund i Sundbyberg med möjlighet att arbeta delvis från eget kontor, i samråd med uppdragsgivaren. Resor kan förekomma. Planerat tillträde är 1 oktober 2024 och uppdraget löper initialt till och med 20 september 2025. Välkommen med din ansökan!



Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/344".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quattro Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556719-9962)

Arbetsplats
Q Bemanning & Rekrytering AB

Jobbnummer
8859451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quattro Bemanning & Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quattro Bemanning & Rekrytering AB: