Administratör i Reception/Front desk till Polismyndigheten Stock

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Polismyndigheten söker administratör till reception/Front desk i Stockholm.

Placeringsort är Stockholm men områdeskansliets verksamhet är fysiskt placerad vid 3 olika receptioner som samtliga söker administratörer. Dessa är lokalpolisområde Norrmalm, lokalpolisområde Södermalm och Klara (centralstation) som delar sin verksamhet med Lidingö. Du har din primära tjänst vid en av receptionerna men kan tillfälligt behöva bemanna andra receptioner inom Polisområde Stockholm City.


Publiceringsdatum
2016-11-16

Arbetsuppgifter
Ditt primära uppdrag i receptionen är att vara behjälplig mot medborgare som uppsöker polisen av olika skäl.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Möta medborgare som uppsöker polisen av olika skäl och behöver hjälp, beroende på karaktären av ärenden kommer du att möta människor som kan befinna sig i kris
• Arbeta med anmälningsupptagning, hittegods, trafikbrott, tips, besvara inkommande telefonsamtal samt i övrigt vara allmänheten behjälplig
• Genomföra slagningar mot olika register och i vissa fall långtgående förstahandsåtgärder såsom att hålla förhör, delgivningar och slutföra enklare utredningar


Kvalifikationer
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• avslutad gymnasieutbildning
• arbetslivserfarenhet inom de senaste 5 åren från en reception med personliga möten
• lätt att lära dig nya datorsystem
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Skriftligt skrivprov kan genomföras vid intervjutillfället.
• erfarenhet från statlig verksamhet

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att ha arbetat i reception i en offentlig verksamhet
• ytterligare språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi ser gärna att du har god samarbetsförmåga samt en vilja att dela med dig av dina kunskaper till kollegor. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är flexibel och kan fatta beslut även under press då arbetstempot kan växla snabbt och omprioriteringar måste göras. Detta gör att vi även ställer höga krav på struktur och noggrannhet. Vi ser även att du har en god förmåga att möta upprörda personer och personer som befinner sig i kris. Dessutom krävs det att du har initiativförmåga och förmåga att se helheten och sammanhang.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Norrmalm, Klara och Lidingö eller Södermalm
Arbetstid: Norrmalm har öppet dygnet runt, 365 dagar om året och tillämpar periodplanerad arbetstid åtta veckor framåt. Södermalm har öppet Må-fre, 08.00-21.00, helg 10.00-18.00 och tillämpar periodplanerad arbetstid. Klara har öppet dagtid må-fre 08.00-16.30 och tillämpar flexlista.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställning: Administratör Med funktionen: Administratör, Reception

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Kenth Johansson, 070-347 45 89

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-18
Ange följande referens när du ansöker: C9563/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Jacobsson 0768-82 94 05
Magnus Alensand 073-331 53 68
Markus Antonsson 073-331 59 95

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3163230

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: