Administratör, Gävle
Lantmäteriet, Geodata / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet, Geodata i Gävle,
Stockholm,
Jönköping,
Vänersborg,
Karlskrona eller i
hela Sverige Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
För att hus, broar och vägar ska kunna byggas behövs kunskap om Sveriges geografi och fastigheter. Genom att kartlägga verkligheten och tillhandahålla aktuell information om landets topografi och infrastruktur bidrar du därför till grunden för ett hållbart och fungerande samhälle.
Publiceringsdatum2023-12-01ArbetsuppgifterSom administratör kommer du att ge administrativt stöd inom enheten Geostab. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis att ta fram agendor och material inför möten, föra mötesanteckningar, boka resor, lokaler och konferenser samt bevaka och administrera vår brevlåda. I din roll kommer du även ansvara för att säkerställa en god dokumentationsstruktur samt administrera och hantera olika arbetsgrupper i dokumentationsverktyget Antura.
Enheten Geostab ansvarar för att i samverkan ta fram och besluta nationella specifikationer för fastighets- och geografisk information, samt att säkerställa nationell åtkomst till datamängderna som öppna data. Samordning och samverkan sker i den nationella infrastrukturen, kallad Nationella geodataplattformen (NGP), med fokus på realisering av datamängder och nyttor inom samhällsbyggnadsprocessen. Enheten ansvarar också för att realisera Lantmäteriets föreslagna roll som grunddatadomänsansvarig inom ramen för Ena Sveriges digitala infrastruktur.
KvalifikationerVi söker dig som har en treårig gymnasieexamen och flerårig arbetslivserfarenhet som administratör inom offentlig förvaltning. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och andra digitala dokumentationsverktyg, exempelvis Wiki. Du har även erfarenhet av att arbeta i Antura.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är lösningsorienterad och har god förmåga att organisera och planera ditt arbete samt levererar ditt arbete inom givna tidsramar. Även i pressade situationer behåller du lugnet och hanterar stress på ett konstruktivt sätt. Tjänsten innebär kontakter både internt och externt, därför är det viktigt att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft.
Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs
För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693.
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C164022-2023-21".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lantmäteriet (org.nr 202100-4888)
Arbetsplats Lantmäteriet, Geodata
Kontakt Enhetschef
Malin Klintborg
026-63 38 70 Jobbnummer 8302018
Observera att sista ansökningsdag har passerat.