Administratör/Ekonomiassistent - Hotell i City!
Academic Resource AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Resource AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker just nu för kunds räkning en administratör/ekonomiassistent. Vår kund är ett välkänt hotell i Stockholm City. Du kommer att vara direkt underställd ekonomiansvarig.
Du som söker är noggrann, analytisk och road av sifferarbete. Du är positiv, prestigelös och strukturerad. Vi ser också att du är en god kommunikatör som hellre ser möjligheter än problem.
Vi söker dig med hotellerfarenhet och ekonomisk utbildning. God kännedom om ett hotells ekonomiska rutiner samt datasystemet Fidelio är önskvärt. Andra väsentliga dataprogram att kunna är Excel och Word. Vi arbetar med redovisningssystemet Visma Business.
Dina arbetsuppgifter skulle i huvudsak bestå av.
• att registrera och utreda inkommande betalningar i kundreskontran samt självständigt sköta påminnelsehantering.
• att rätta till och handleda receptionen vid fakturering och andra i hotellreception förekommande administrativa frågor.
• att handha hotellets dagliga listutskrifter samt kontrollera och räkna kontantkassor.
Tjänsten avser heltid måndag - fredag 08.30 - 17.00.
Om detta känns som rätt tjänst för dig, ta chansen och ansök redan idag! Besök
www.academicresource.se och klicka på "Sök jobb!". Ange referens under "Dina sökord".
Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande.
• ----------
Ansvarsområden:
• Kundreskontra samt kontantkassahantering
• Att bistå receptionen med ekonomisk uppföljning
• Koncernstatistik
Väsentliga arbetsuppgifter:
• Registrera och utreda inkommande betalningar samt sköta påminnelsehantering
• Att rätta till och handleda receptionen vid fakturering och andra förekommande administrativa frågor
• Tar emot och sorterar hotellets dagliga rapporter.
• Registrerar och bevakar alla inkommande depositioner från kunder.
• Sköter valutahanteringen samt räkning av kontantkassor.
• Handhar hotellets kontorskassa.
• Stämmer av vissa balanskonton och assisterar ekonomiansvarig vid månadsbokslut
• Bokföring av rättelser betr. kundreskontran
• Ansvarar för koncernstatistik till HK
• Viss ej logianknuten fakturering i Fidelio.
• Resurs i receptionsarbetet
Publiceringsdatum2007-09-27Anställningstyp/arbetstiderHeltid, tillsvidare
ErsättningFast lön
KontaktMadelene Öhrn, 08-545 539 90 Växelnr., 0707-400 486,
madelene.ohrn@academicresource.se , Konsultchef
Så ansöker duSök tjänsten på
www.academicresource.se - klicka på "Sök jobb!". Ange referens under "Dina sökord".
Ange följande referens när du ansöker: Administratör/ekonomi070927
Vi tar emot ansökan via epost:
carin.helander@academicresource.seFöretagAcademic Resource AB
Sysslomansgatan 13
11241 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-545 539 90
Mer information på
http://www.academicresource.seKontorsadressSysslomansgatan 13
Stockholm
Jobbnummer 12853
Observera att sista ansökningsdag har passerat.