Administratör / chefssekreterare
Bodens Pastorat / Administratörsjobb / Boden
2025-03-06
Visa alla administratörsjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens Pastorat i Boden Bodens pastorat söker en engagerad och serviceinriktad administratör/chefssekreterare. Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och som vill ta dig an ett betydelsefullt uppdrag med varierande och utvecklande arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifter
Som administratör/chefssekreterare har du en nyckelroll i att stödja verksamheten och säkerställa smidig och fungerande administration. Du kommer att upprätthålla en hög dokumentationsstandard och bidra till ett effektivt arbetsflöde inom pastoratets administration och arkiv genom att:
Arbeta med löpande administration kopplat till verksamheten och dess beslutande samt verkställande organ.
Ge administrativt stöd och service till förtroendevalda.
Självständigt formulera handlingar t.ex. kallelser och protokoll inför och efter sammanträden samt administrera utskick.
Upprätta handlingar och bereda ärenden, yttranden och remissvar till kyrkans egna instanser men även till andra organisationer.
Vara chefssekreterare till främst kyrkoherden men även till andra chefer.
Besöka ledningsgruppen när relevanta frågor diskuteras.
Ansvara för pastoratets arkiv och dess upprätthållande.
Arbeta med andra uppgifter som organisationen behöver t ex kyrkoval, samordna kallelser, utskick och sitta med vid möten i Skyddskommitten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete där du ansvarat för exempelvis ärendeberedning, mötesadministration, dokumenthantering och arkivering.
Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, juridik, statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha mycket goda kunskaper i Officepaketet och ha arbetat mycket med teams och andra applikationer i Office, Kyrksam, WebAveny etc.
Det är bra om du har kunskap om GDPR samt erfarenhet av arkiv- och diariesystem såsom Public 360. Du behöver ha en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har kännedom om Svenska kyrkans organisation.
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Du är initiativtagande och självgående, med kapacitet att driva processer från start till mål. Dessutom har du en förmåga att samordna och vara en central punkt i verksamheten. Du har en helhetssyn och agerar med verksamhetens bästa i åtanke. Du har lätt för att lära dig och är nyfiken på saker du än inte har lärt dig. Du har en god kommunikativ förmåga och samarbetar väl med både interna och externa parter på ett lyhört, tydligt och konstruktivt sätt.
Vid denna rekrytering läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi önskar att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Det kan förekomma visst kvällsarbete och arbetet kan utföras i hela pastoratet dvs Bodens kommun. Du behöver därför ha körkort och tillgång till egen bil.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du arbetar i huvudsak dagtid men visst kvällsarbete förekommer.
Arbetsgivaren arbetar för att det ska vara möjligt att gå parallellt en period med befintlig resurs på tjänsten vilket medför att vi ser tillträde så snart som möjligt under våren 2025 efter överenskommelse, rekrytering sker löpande.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-30
Brev: Svenska kyrkan Boden, Strandplan 25, 96134 Boden
E-post:
bodens.pastorat@svenskakyrkan.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Administratör/chefssekreterare".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bodens Pastorat (org.nr 252003-0491),
http://svenskakyrkan.se/boden Strandplan 25 (
visa karta)
961 34 BODEN
Arbetsplats Församlingsgården
Kontakt Kyrkoherde i Bodens pastorat
Luisa Landewall
luisa.landewall@svenskakyrkan.se 092177543 Jobbnummer 9206461